Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad är problemet med fascisterna i Klagshamn??

  • Vad är problemet med fascisterna i Klagshamn??

    Publicerad av rambo_johnson på 6 augusti, 2004 vid 19:03

    va fan e problemet med gubbarna på surfclubklagshamn??? fan på dom, hörde att snuten var där härom dan och klippte upp deras jevla avspärrning, folk hade blivit förbannade för att dom tror sig äga vattnet och marken där. Hörde från en tant som har rastat hunden där i 15 år som hade blivit bortkörd av en aggressiv äldre herre. Man blir ju så jevla förbannad på sånna fascist fasoner.

    dannew svarade 19 år, 9 månader sedan 13 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • lars_k

    Medlem
    6 augusti, 2004 vid 19:38

    Gamla tanter som rastar hundar ska obönhörligen köras bort. Det har jag alltid sagt.

  • patrikol

    Medlem
    6 augusti, 2004 vid 20:16

    Frågan är ju om det finns några vettiga människor i klubben för det har man aldrig hört talas om. Vet dom inte om att lagar är till för att följas? och att man inte vinner något på allt är mitt inget är ditt mentalitet. Hoppas att några normala vindsurfare kan förklara för dom hur man uppför sig dom skämmer ju ut alla vindsurfare i hela Sverige! Hörde något om att dom lämnat in anmälan om att förbjuda kitesurfing i vattnen utanför Klagshamn bara att tacka och buga att visa öppet hur fientlig man är och vi skall ha allt för oss själva mentalitet helt otroligt år 2004! fan hade det varit 1700 tal och dom människorna fått bestämma så hade dom för modligenm velat bränna kitesurfare på bål! Pinsamt är vad det är inget annat har aldrig själv varit i Klagshamn och kommer för modligen inte att kitea där i heller men kan inte låta bli att reta upp mig när man får höra sådana fasistfasoner! Mvh vuxen när skall ni växa upp?

  • zoolander

    Medlem
    7 augusti, 2004 vid 07:09

    märkliga människor?!

  • graf

    Medlem
    7 augusti, 2004 vid 07:16

    Släng en handgranat på dom!

  • kungdenknege

    Medlem
    7 augusti, 2004 vid 08:46

    Medelåldern i klubben ligger väl på en 50-60 år. Inte för att vara fördomsfull, men det kan ju ge en uppfattning/förklaring till attityden.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 augusti, 2004 vid 09:07

    howdi! nu är det dags att lägga sig i den här diskussionen eftersom det börjar uppkomma direkta påhopp mot oss “vanliga” surfare i klagshamn. är man där nere för att ha kul och för att surfa så pallar man inte bry sig om alla gnälliga husvagnspaltar. och även om man hade pallat så hade vi inte kunnat göra något åt dem. de campar där, ser det som sitt grannskap (eftersom de flesta nog inte har något annat). de har sina kräftskivor och allt vad det är och har en sjuk sammanhållning. så det är ju egentligen inte så konstigt att de går omkring och är sura när de inte får som de vill..

    jag vindsurfar i klagshamn för att det ligger hyfsat nära och funkar i de flesta vindriktningar, annars hade jag gärna bytt klubb.. och hey jag är ju inte ens medlem längre, jag bara surfar. hur som helst så lider jag med er kiteare. (även om nybörjarkiteare är helt livsfarliga och borde på egen hand förstå att de ska hålla sig en bit ifrån alla andra). så grabbar, snälla, klaga inte på alla “vanliga” surfare. klagomålen kan vi väl lämna åt seniorerna i KLAGShamn (hey hey hey)

    chaaaoo

  • patrikol

    Medlem
    8 augusti, 2004 vid 06:49

    Som vanligt ett fåtal som förstör för alla andra! Tur att en vettigare generation är på gång att växa upp!

  • oskie

    Medlem
    8 augusti, 2004 vid 08:10

    Det var mycket du “hört” Rambo…

    Jag är inte en av “gubbarna” i klubben men jag undrar bara: Hur många av kitesurfarna brukar respektera reglen om 50 meters säkertszon? Detta ansvar ligger väl ändå huvudsakligen på kitesurfarna.

    OK om du vill kringgå reglen, men är det inte bäst att man i så fall tillåter detta på områden speciellt avsedda enbart för kitare?

    Det är dock lite synd att surfarna inte kan samsas med kitarna, det var bättre när kitarna höll sig öster om klubbhuset och inte som nu, väster om den. Jag vet inte om hur många i klubben är mot kiteaktivetet på klubbens område, men enligt omröstningen som gjordes för en tid sedan bland alla medlemmar var majoriteten mot detta. (Själv svarade jag inte på enkäten…)

    Vad det gäller marken, så arrenderar klubben den. Att spärra av där är väl vad jag vet inte förbjudet. (Om du hade en strandtomt skulle du väl inte vilja att folk parkerade sin bil på den.) Stranden kommer man åt till fots ändå.

    Jag tycker det är bra att de kan spärra av, för att slippa att badgästerna på andra stranden ställer sina bilar på klubbens område… (Så här års är hela vägen ut till klubben fylld av badgästernas bilar.)

    Tillskillnad från andra klubbar är parkering gratis för gästsurfande.

  • rambo_johnson

    Medlem
    8 augusti, 2004 vid 18:43

    LBWS är lätt den fetaste o bästa windsurfing klubben i sverige om nån av gubbarna i klagshamn hade haft en hundradel så mycke IQ som ledamot Rasse hade den klubben kunnat blomstra som aldrig förr.

    Nu har ja fått uppgift om att nån kitare hade bråkat med dom igen på ett mindre smart sätt; ILLA

  • adde

    Medlem
    9 augusti, 2004 vid 06:59

    Svar till:


    Nu har ja fått uppgift om att nån kitare hade bråkat med dom igen på ett mindre smart sätt; ILLA

    [/ QUOTE ]

    Berätta

    /adde

  • patrikol

    Medlem
    9 augusti, 2004 vid 07:26

    Ja berätta gärna! Så skall jag ta kitearna i öronen om ni tar era vänner i öronen. wink.gif

  • raz

    Medlem
    9 augusti, 2004 vid 07:58

    Nu vet jag inte hur det är med min IQ, Hugo, men vi tar det som en komplimang.

    Angående parkeringen på LBWS så har det blivit så att parkering på stranden kräver medlemskap och för att komma ner till parkeringen krävs det nyckel till en bom. Detta har inget att göra med att vi inte vill ha dit andra surfare utan på grund av att hela hamnområdet är ett byggområde. Under byggnadstiden kommer området att behöva vara avspärrat för allmän trafik och det är inget som vi har bestämt. Vi är snarare bara tacksamma för att vi får vara kvar överhuvudtaget. Parkeringen har alltid bara varit till för medlemmar och vi har inte kunnat göra något för att köra bort någon därifrån. Tilläggas bör att det kanske finns 15 parkeringsplatser och vi är 300 medlemmar. Nu är det så att det är JM som äger marken i hamnen och i och med det har de anlitat ett parkeringsbolag som har rätt att bötfälla felparkerare. Om man inte har vårt parkeringsmärke på vår parkering kommer man därför att få böter. Då kommer några i kläm, dvs de som vill besöka oss och segla vid vårt klubbhus men som inte är medlemmar.

    Jag vill nu säga att alla vindsurfare som vill besöka oss och surfa i våra vatten! Om det nu inte är fullt på parkeringen och du har en massa grejer på taket och skulle vilja stå där ett tag för att surfa så kontakta någon i styrelsen eller surfskolan så skall vi nog lösa detta. Kontaktinfo finns på vår hemsida http://www.lbws.com

    Nu finns det nog en del kiteare som säger “Är inte vi välkomna?”. Jo då det är ni och med lite sunt förnuft kan ni nog räkna ut när man inte kan kitea på Lomma beach. Dvs när det är tusen pers på stranden och i vattnet eller när det är 20-30 vindsurfare, ofta nybörjare, i vattnet som tycker att linorna är obehagliga.

    Solbadande och kiteing kan ske vid samma vindstyrkor medans vindsurfing kräver lite mer vind så då är det oftast inte lika knökat på stranden om det hade varit det så LBWS nog fått flytta för länge sedan efter det att den första masten hade träffat en badande i huvudet.

    /Rasmus

    Styrelseledamot LBWS
    som önskar han hade råd att köpa sig en av de lägenheter som byggs 20 meter från vår klubbstuga….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 augusti, 2004 vid 08:00

    problemet är väl mest att det är för lite plats? vilket däremot LBWS har. det är ju aldrig problem med drakar o surfare i Lomma//Habo. anledningen till priset på parkering är för samma orsak som i klagshamn. badgästerna.

  • s

    Medlem
    9 augusti, 2004 vid 09:28

    Rambo? Har du varit i Klagshamn och kiteat? Och träffat dessa människor du slänger skit på?

    Ingen är betjänt av att kiteare och vindsurfare kastar skit på varandra!!!
    Det är konflikter på vattnet som alla vet. Och det är oftast vindsurfarna som klagar på kitearna. Det är inte alltid som det finns grund i anklagelserna, men ibland är ni verkligen farliga och i vägen! Ofta känns det osäkrare att segla nära en kiteare än en vindsurfare då de har draken typ 30meter upp och därmed kan kracha 30meter bort med 2mm tunna kevlarlinor hängande mellan. En kiteare med kontroll är ju inte farlig, men hur ska vi kunna veta att det är en duktig kiteare? Och alla är verkligen inte duktiga!

    Jag har träffat och sett många kiteare som har god kontroll på sin drake men också sett många nybörjare som inte har det. Och med tanke på att flera vindsurfare har fått kitear över sig i Klagshamn då de surfat (det värsta var hon som trasslade in sig i linorna och fick dem runt halsen) så är jag inte så förvånad att de inte vill ha kiteare på området. Är det inte OK att segla nedvind alla vindsurfare, eller? Då är ju risken liten att krockar sker. Och därmed har vi eliminerat en grogrund till konflikter!

    Jag har alltid blivit väldigt vänligt bemött av alla vindsurfare i Klagshamn! Gammal som ung så är de trevliga även om jag har lite svårt att förstå vad de infödda skåningarna säger ibland. De bjuder på sig själva och har även bjudit in oss i deras klubbstuga. Stämningen på vattnet är också skön. Inga problem.

    “Avspärrningen” är en kedja i plast som man hakar av då man kör in. Det finns inget lås. Och det står en välkomstskylt då man kommer till det område som surfklubben arrenderar. Det står att alla medlemmar och deras surfande vänner är välkomna att parkera där. Det är inte konstigare att sätta en sådan skylt än att man har en egen skylt på den P-plats man arrenderar/förhyr utanför sitt hem. De arrenderar ju faktiskt denna del av den gamla soptippen.

    Jag hörde inget om att polisen varit där då jag var nere i helgen. Men det kanske de varit. Om man ser rent juridiskt så kräver en avspärrande bom bygglov, vilket jag inte vet om de fått men troligen inte eftersom polisen varit där och klippt upp deras plastkedja. Vem som rapporterat in att de har en “avspärrning” har jag ingen aning om men med tanke på hur Kitearna verkar sköta sig i Klagshamn så skulle jag ju inte bli så förvånad om det är en av dessa drakflygare. Vem annars (utom de vindsurfare som redan har tillträde) önskar att få tillträde till ett område där det inte är badvänligt och som är byggt på en gammal soptipp för riskavfall?

    /Staffan

  • patrikol

    Medlem
    9 augusti, 2004 vid 09:51

    Bra sagt! Måste passa på och tacka för den formidabla hemidan med vindmätare och telefonnumret för den delen frågan är om det inte är mest kiteare som sliter ut den vindmätaren! wink.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad är problemet med fascisterna i Klagshamn??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.