Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Väg 100 – bygge av cykelbana

  • jakobb

    Medlem
    11 september, 2009 vid 10:41
    MattiasN;574943 wrote:
    Var extra kul att launcha igår, man kunde stå på en 2m hög grus bunke mitt på launch ytan!

    Som Pete nämde innan, undrar vart vägen ska ta vägen när den kommer till parkeringen?

    där går redan en cykelbana mellan väg 100 och parkeringen, så jag antar att de bygger på den.

  • mattiasn

    Medlem
    23 september, 2009 vid 11:54

    Tjena.

    Något nytt om bygget?
    Jag var nere där nyss och det har inte hänt mycket senaste tiden.
    Har Björn hört något?

  • joakim76

    Medlem
    23 september, 2009 vid 13:44
    MattiasN;578003 wrote:
    Tjena.

    Något nytt om bygget?
    Jag var nere där nyss och det har inte hänt mycket senaste tiden.
    Har Björn hört något?

    Fungerar väg 100 idag ?

  • beamon

    Medlem
    23 september, 2009 vid 16:38

    Ja, väg hundra fungerar som vanligt men launchytan kunde vara bättre men det är ju i sig inget nytt…

    Har inte koll på tidsplanen men vad jag kunde se idag så arbetade de med att jämna till gruset. Tror att de kommer att asfaltera inom kort och därefter blir det röjning av gräset längs stranden så att vi får tillbaka en större men tyvärr smalare yta än tidigare.

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    23 september, 2009 vid 16:59
    Beamon;578069 wrote:
    Ja, väg hundra fungerar som vanligt men launchytan kunde vara bättre men det är ju i sig inget nytt…

    Har inte koll på tidsplanen men vad jag kunde se idag så arbetade de med att jämna till gruset. Tror att de kommer att asfaltera inom kort och därefter blir det röjning av gräset längs stranden så att vi får tillbaka en större men tyvärr smalare yta än tidigare.

    bara dem inte börjar bygga imrogon tors för då ska jag och LILLPLUTTEN jakob som tog KÖÖÖÖRKORT idag, gratulerar, ett steg närmre systembolaget;)

    vi kör iaf hela dagen där imrogon… ingen asfaltering då, blir lite kämpigt och gräva fram sitt gear när man är klar för dagen…:tongue:

  • wahn

    Medlem
    23 september, 2009 vid 17:05

    Verkar vara ett mycket intressant bygge, kan väll liknas med ombyggnaden av väg 100 mellan Ljunghusen och Haga rondellen som var väldigt intressant…

  • egget_

    Medlem
    23 september, 2009 vid 20:46

    I vilket fall som helst blir det session imorgon vid väg 100 oavsett asfaltering – dock inte förrän efter jobb.

    Kanske kan vara lite gött att stå vid asfaltkokaren och värma sig lite nu när det börjar bli lite kallare.

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    23 september, 2009 vid 20:53
    egget_;578167 wrote:
    I vilket fall som helst blir det session imorgon vid väg 100 oavsett asfaltering – dock inte förrän efter jobb.

    Kanske kan vara lite gött att stå vid asfaltkokaren och värma sig lite nu när det börjar bli lite kallare.

    Tänk, man får kanske kaffe på köpet.
    Shorty imorgon!:ooo:

  • mattiasn

    Medlem
    24 september, 2009 vid 05:58

    Fasen det är ju bra ju….värme av asfalts gubbarna..å kaffe!!

    Sen har jag hört rykten i byn att lill killen som “snyltat” prylar av folk ställer upp som chaffis till alla som han snyltar av….gäller nog vardag som helg tror jag….fick han lite dåligt samvete av snyltandet tro………..

    Var det inte så Jakobb? GRATTIS som fasen till körkortet ialla fall!

  • jakobb

    Medlem
    24 september, 2009 vid 06:06

    haha Mattias din gris! Jag kommer aldrig få dåligt samvete för det där med “lånandet” av bräda 😛

    men tack som fan! :):):)

  • joakim76

    Medlem
    24 september, 2009 vid 06:28

    Shit, nu kommer man inte vara säker på vägen heller :frown:

    Hur lång tid kommer det ta innan du börjar snylta bilar nu då :smirk:

    Ses i eftermiddag !

  • mattiasn

    Medlem
    24 september, 2009 vid 06:34
    Joakim76;578200 wrote:
    Shit, nu kommer man inte vara säker på vägen heller :frown:

    Hur lång tid kommer det ta innan du börjar snylta bilar nu då :smirk:

    Ses i eftermiddag !

    Fasen…bilen tänkte jag inte på…….men det kan ju vara OK så länge han vill vara chaffis åt en!!!:tongue:

  • jakobb

    Medlem
    24 september, 2009 vid 07:44
    MattiasN;578204 wrote:
    Fasen…bilen tänkte jag inte på…….men det kan ju vara OK så länge han vill vara chaffis åt en!!!:tongue:

    ooooh får jag köra din fräsiga firmabil då? 😉

  • mattiasn

    Medlem
    24 september, 2009 vid 08:23
    jakobb;578224 wrote:
    ooooh får jag köra din fräsiga firmabil då? 😉

    you bet, boy!!!
    Hur fräsig nu en Passat kan bli!!!

    Åk å surfa med dig nu din skolkare!

  • appelqvist

    Medlem
    24 september, 2009 vid 12:15
    MattiasN;578240 wrote:
    you bet, boy!!!
    Hur fräsig nu en Passat kan bli!!!

    Åk å surfa med dig nu din skolkare!

    Din bil är ju lika fräsig som hans cykel Mattias. Det blir ju ingen skillnad. Han kanske får testa min Koenigsegg 93…

    När de ändå har sina maskiner där nere kan de väl bygga en plattform ute i vattenkanten som vi kan rigga på. Ett par bänkar och vindskydd hade varit fint med. Kanske en liten parkering för korvaluan med…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Väg 100 – bygge av cykelbana

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.