Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport vågsurf, tips på resor!

  • vågsurf, tips på resor!

    Publicerad av fatbastard på 27 mars, 2008 vid 18:12

    Hej,

    jag och några polare har tänkt sticka iväg i augusti (12;e -> 21;e), nu i sommar.
    Det vi undrar lite är vart det finns bra surfspots för oss nybörjare. Vi vill inte ha något ställe som är fullt med folk, utan något lungt nybörjarställe där man inte behöver känna sig i vägen för andra surfare. Det får gärna inte vara så jätte dyrt heller.

    Hörde först som biarittz och liknande ställen (ursäkta stavningen), men efter lite forskning verkar det här vara rätt populära ställen och vi är rädda att det kommer vara rätt mycket folk (och dyrt) där under den tiden, med tanke på fransosernas semsester och skol-lov.

    Så något varmt, relativt billigt, mysigt ställe. Vad tror ni om teneriffa? Vad finns det för bra surfställen där och i närheten?
    Borde man inte kunna hooka en flygbiljett för under 1000:- dit om man tar sista minuten i augusti eller liknande?

    Vi har även haft californien uppe på tal, men det skenar rätt fort iväg med en flygbiljett på ~6000 kr.

    Är helt nybörjare inom detta och har ingen aning om vart surfen är bra, så ALLA tips är helt klart uppskattade! :smirk:

    Frid,

    Micke

    [edit]
    Några bra nybörjar tips på vad man skall tänka på att ta med på resan, och under själva surfen är givetsvis också väldigt uppskattande.

    koa svarade 16 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • koste

    Medlem
    5 april, 2008 vid 00:16

    Ett par tips:
    England har 100 tals bra ställen, se tex http://www.a1surf.com/ Finns många bra spots, Billigt flyg men lite dyrare än hemma. B&B kan kosta runt 300:-/pers, oftast billigare på populära ställen. Mobile home/camping.
    Tips nordsjösidan kallt, väst värmer golfströmmen.

    Danmark. Sök på surfspots där, campa.

    Bali kan ni få biljett för 5-6000 så är det biilligt att leva och bo, en hundring om dagen, tyvärr bara en bra sandstrand, resten rev vilket är tufft som ny. Vågor med 15 sek intervall från 2 meter och uppåt. Se upp för strömmar..

    Irlands västkust Dingle, hyr mobile home, trevligt

    Marocko kan vara ett bra alternativ, billigt. Inte varit där.

    Min packning till Bali, bräda gick med gratis då totalvikten är under 15? kg, vax, snus pass och plånbok och tandborste. Alltså inget annat. Rubbet är billigt i klädesväg osv.

  • trimmarn

    Medlem
    5 april, 2008 vid 15:24

    Bali e grymt i augusti. 5-6000 kr för plåten kan nog bli svårt att hitta. Det är ganska fullt under den tiden. Jag åker själv dit 3v i juli så jag har jagat biljetter en del. Det är ju många som åker till Thailand under sommaren och många resor går ju den vägen. Men det är ett grymt soft ställe.
    pd.

  • koa

    Medlem
    5 april, 2008 vid 17:58

    @trimmarn 456419 wrote:

    Bali e grymt i augusti. 5-6000 kr för plåten kan nog bli svårt att hitta. Det är ganska fullt under den tiden. Jag åker själv dit 3v i juli så jag har jagat biljetter en del. Det är ju många som åker till Thailand under sommaren och många resor går ju den vägen. Men det är ett grymt soft ställe.
    pd.

    Låter grymt skönt! Mc Tawish hänger med va…?

  • trimmarn

    Medlem
    6 april, 2008 vid 15:55

    Japp MacTawishen åker med, Och nya kitevågisen.
    Jag å frida åker 4-26Juli..
    peder..

  • koste

    Medlem
    11 april, 2008 vid 17:48

    Bali sög pung, avgaserna låg i stan som en jävla dimma, taxii massaass drugs wimeeen, 80 gånger på en 20 minuters promenix. Skitjobbigt, rätt ok att åka till småställen, eller nosa lembongan grannön.
    Bland de absolut sämsta resmålen. (har varit i 42 länder) Slår knappt Fulgarien.
    Men suveräna vågförhållanden.

  • knodden

    Medlem
    12 april, 2008 vid 20:00

    Testa Naxos i Grekland.

    Flyg till Santorini eller Aten för en hyfsad peng, och ta färjan ut till Naxos. Här blåser Meltemi-vinden som bäst när Ni tänkt åka.

    Segla kan Du göra antingen i Naxos stad, där man antingen väljer våg-spot eller en lagun med midjedjupt vatten.

    På detta ställe är det lagom med fejs, och ingen överrepresentation av riktiga “tungisar”.

    Testa också Mikri Vigla Beach längre ner på ön.

    Detta är ett av Medelhavets allra bästa ställen att surfa på!!

  • trimmarn

    Medlem
    13 april, 2008 vid 10:28

    Jag upplevde aldrig bali på det viset. Jag har iof inte varit i 42 länder så jag kanske har lite mindre att jämföra med. Med det ligger på min top 5 lista. Toppar surflistan dock.
    pd

    Jag hoppas att du hittar ett bra resmål under sommaren.
    pd

  • koa

    Medlem
    13 april, 2008 vid 13:34

    @trimmarn 456582 wrote:

    Japp MacTawishen åker med, Och nya kitevågisen.
    Jag å frida åker 4-26Juli..
    peder..

    Niiiice!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport vågsurf, tips på resor!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.