Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Val av Bowkite?

  • Val av Bowkite?

    Publicerad av fate på 24 juli, 2007 vid 07:02

    Hej, jag är en pojke på 23 jordsnurr som har lite svårt att veta vad jag ska köra med.

    Jag vet att det har varit upp bowkite trådarförut som övergick i en lång diskution om 5:e linan på bla Ozone.

    Jag funderar just nu på att köpa en ny kite, jag är ganska mycket nybörjare, är upp och åker och sätter nästa vändningarna utan att lägga mig, och klarar hyfsat av att kryss.

    Jag funderar på att köpa en Ozone Instinct, och funderar då främst på antingen en Light 12:a eller en sport 13:n.

    Jag väger någonstans mellan 80-85 kg.

    Jag ska ta kontakt med dom som säljer dom och be om att få test köra. Dock som jag sa så är jag ganska mycket nybörjare så jag har lite svårt att avgöra som det är bra eller dåligt när jag kör.

    Så jag skulle vilja ha lite feedback på dessa kites.

    Vad är bra, dåligt, med dessa?

    Vad är skillanden på sport och light?

    Vad finns det för andra alternativ, bra dåligt med dom? Jag har provkört en light så det får gärna vara något som liknar dom? Finns det några “kopior” på dessa kites av billigare märken?

    Någon som vet något om Best Bularoo eller Best Waroo?

    Jag vill vill väl som alla andra ha en bra kite som fungerar bra, är ganska snäll mot mig som nybörjare och som håller….

    Som sagt jag vet inte vad jag ska ha men jag vill ha tag i det nu…eller innan sesongen är slut.

    //Förvirrad

    nic svarade 16 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • larzonov

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 07:41

    Inte dåligt för en grabb på 23 dygn 😉

    Jag köpte mig en Waroo 9a 07 efter att bara ha hört bra saker om den och kan bara säga att jag är jävligt nöjd med den! Mycket kite för pengarna!

    /Andreas

  • eddie

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 07:44

    Köp en beggad Bow… Alla etablerade märken duger gott till dig som nybörjare.