Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Välkommen till världen, Iron Board!

  • Välkommen till världen, Iron Board!

    Publicerad av svenne på 4 mars, 2011 vid 13:45
    Det är med en lite nervös men ändå riktigt skön känsla jag kan berätta att ÄNTLIGEN har vi sjösatt det nya brädmärket!

    ironboard.gif

    Efter två års fnulande och arbetande är nu första brädan i produktion!
    En snabb Quad/Twin på 80 liter, som vi tror är en dunderbräda här hemma.
    Massor med kolfiber och förstärkningar, slotboxar i kol och levereras som standard med K4-fenor.

    Konceptet är direktförsäljning, precis som Dell säljer datorer, allt för att du ska kunna köpa en high end-bräda till så bra pris som möjligt!

    Första leveransen kommer i vår, och är du intresserad av att hänga på så kör en kampanj fram till 15 mars där vi säljer brädan überbilligt, sen trappar vi upp priset till fullpris fram tills första leveransen.
    Allt finns att läsa här: http://www.boardcorner.se

    Dessutom!..
    Vi vill trigga fler att ge järnet!
    Därför initierar vi Sverige Classic 2011. De e bar å åk!

    irieman svarade 12 år, 9 månader sedan 36 Medlemmar · 73 Svar
  • 73 Svar
  • basse

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 13:51

    Härligt satsat Svenne!
    Lycka till!

  • basse

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 13:51

    Härligt satsat Svenne!
    Lycka till!

  • gifvars

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 13:59

    Riktigt kul Svenne!

    -JG

  • dr-masse

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 14:15

    Ah, härlig nyhet såhär på fredagen!

    Och för denna 80-quadbräda är jag på olika omvägar en del av historiken till att den ser ut som det gör, så en sådan kunde jag helt enkelt inte avstå. Ser fram emot leverans!

  • dr-masse

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 14:15

    Ah, härlig nyhet såhär på fredagen!

    Och för denna 80-quadbräda är jag på olika omvägar en del av historiken till att den ser ut som det gör, så en sådan kunde jag helt enkelt inte avstå. Ser fram emot leverans!

  • splifboy

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 16:01

    Coolt! Vad väger brädan?
    mvh,

  • splifboy

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 16:01

    Coolt! Vad väger brädan?
    mvh,

  • calle

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 16:09

    Kul!
    Masse hör av dig när du får din så kommer jag gärna förbi och tittar 🙂

    / Calle S

  • m3lk3r

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 18:47

    Detta var ju skitballt verkligen, lycka till!

  • robin

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 19:39

    Riktigt riktigt kul! Ska bli spännande att se på stranden!

  • pelle_b

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 19:59

    Det här är på tok för kul och spännande för att inte vara med från start. En beställning ligger nu inne! Jag har seglat Witchcraft de senaste åren och är supernöjd med greppet i cutbacken, ju brantare våg desto bättre driv. Men jag är riktigt, riktigt nyfiken på att se om drivet i bottensvängen är vassare; mer framfotstryck => mer fart och möjlighet att få in en snävare och mer anpassningsbar sväng (det sista till fördel på Torö), med de nya shaperna som har kommit de sista två åren. Och sen är det riktigt kul att segla en “riktig” local-bräda..

    Witchcraft-brädorna har en otrolig förmåga till tidig planing, och som sagt, de har riktigt bra driv i toppsvängen. Därtill är de byggda i Dyneema, vilket gör dom helt otroligt hållbara. Men, ska bli kul att prova något nytt…

    /Pelle

    ps. kommer behålla min Witchcraft 89 som är perfekt storvågis för mig (82kg)men om det är ngn som är är på jakt efter en 77 liter 2010 Witchcraft…hör av er.

  • rrd

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 20:20

    Bland det viktigaste i födelseannonserna brukar väl vara vikten?

    Det ska bli riktigt spännande att titta lite närmare på brädan och se den in action.

    -Hur och var sker produktionen?

  • lars_k

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 21:16

    Iron board…är det såna här? :santa:

  • mag

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 21:36

    Vikten är väl knappast tokintressant, eller tycker ni det? Shapen är väl ändå det viktigaste!
    Den väger säkert ca 5,5-6kg som alla andra hållbara lätta brädor. Det blir knappast ett bojsänke som Svenne säljer.
    80liter kanske väger lite lite mer och hellre det än att brädan går i kras? Och alla brädor varierar nåt hekto upp eller ner, +/-4-6% eller nåt som vanligt.

    /Magnus

  • svenne

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 21:51
    Lars_K;648470 wrote:
    Iron board…är det såna här? :santa:

    Nej, det är en sån här!
    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=57222&d=1299246124[/IMG]

    Vikten tänker jag vänta med tills vi säkert vet vad de väger när de poppar ut ur formen. Men jag är inte det minsta orolig eftersom jag vet vad andra brädor från samma fabrik väger och med tanke på mängden kol i Project 80-brädan så lär det vara på den goda sidan. 🙂
    Brädorna tillverkas hos JinLi, där Maurizio Umbaldi numera huserar som Board Manager. De producerar bland annat Thommens brädor (som är stenhårda) och bygger också en annan “svensk” satsnings brädor. Så jag känner mig trygg.

    Se så, det är bara att klicka på beställknappen… 😉

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Välkommen till världen, Iron Board!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.