Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vänersborg vart?

  • Vänersborg vart?

    Publicerad av blast på 27 maj, 2007 vid 15:20

    Det ser ju ut som det kommer att bli nordost nu ett tag. När man ändå jobbar i Trollhättan kanske man skulle prova Vänern. Är det någon som vet var man kan gå i i närheten av Vänersborg?
    /Kristoffer

    moonkalle svarade 16 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • moonkalle

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 19:10

    testa ursand utanför norr om vänersborg eller sikhall lite längre upp. ursand får du dra ut en bit men öppet och fint där

  • surfpunk

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 19:35

    Vid N-NO åk till båtgården i Lidköping istället,det är värt dom extra 4-5 milen!!.

  • rooster

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 06:19

    @Moonkalle 386229 wrote:

    testa ursand utanför norr om vänersborg eller sikhall lite längre upp. ursand får du dra ut en bit men öppet och fint där

    Instämmer, Sikhall kan vara riktigt bra. Annars vet jag att dom kör en del på Vänersnäs öster om Vänersborg.

    (gammal vbg-are)

  • andersbq

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 18:36

    Jag vill gärna vara med och kladda i alla trådar och denna kan jag doktorera i eftersom jag bott i Trollhättan i 15 av mina surfår. Som princip finns inga bra ställen om man inte gillar grabba, eländiga, små, korta vågor, Sikhall, Ursand, Gardesanna, Nordkroken, inga är bra. Beror på att det är för grund i hela den delen av Vänern, MEN Lidköping är inte långt bort och där finns Svalnäs (Hindens rev) riktigt bra på väst till sydväst, Båtgårn (Skogshyddan i Lidköping) Nord/NO, Sedan kan man oxå köra öster om hamnen om det blåser mycket nord/no men lite onshore.

  • blast

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 19:52

    Tack för tippsen!
    Blir lite långt för mig att åka vidare till Lidköping när man bor i Götet.

    Var o kollade hamnen i Vänersborg och Ursand vid fyra-femtiden o det var 5.8 segling skulle jag tippa på, men inte en kotte var ute o körde!
    Tänkte att Uddevallabron skulle funka och där var det riktigt bra med überpowered 5.0a, men tyvärr fick jag köra själv. Var körde folk idag norr om Göteborg?

  • rip

    Medlem
    29 maj, 2007 vid 06:04

    @Blåst 386549 wrote:

    Tack för tippsen!
    Blir lite långt för mig att åka vidare till Lidköping när man bor i Götet.

    Var o kollade hamnen i Vänersborg och Ursand vid fyra-femtiden o det var 5.8 segling skulle jag tippa på, men inte en kotte var ute o körde!
    Tänkte att Uddevallabron skulle funka och där var det riktigt bra med überpowered 5.0a, men tyvärr fick jag köra själv. Var körde folk idag norr om Göteborg?

    Jag brukar köra vid Sunningen (lite öster om bron) men satt tyvärr fast på jobbet (skit!!). Just på NO-ONO brukar det bli riktigt bra lite öster om Sund (Södra udden) där det kan dra upp lite fina ramper samt att man får fint, platt freestylevatten på norrsidan.
    Jag tänkte mig ut i eftermiddag. Hoppas bara vinden håller…

  • jeppepeppe

    Medlem
    29 maj, 2007 vid 08:17

    Tyvärr kom jag inte hem förrän sent igår, annars hade du fått se någon ute på vattnet! Trakten kring Vönersborg är precis som sagts något för grund, men ibland kan det vara skönt att slippa ta bilen till allt. Jag har kört ett antal ggr precis norr om småbåtshamnen, vinden blir något byig menman kan välja och köra innanför yttersta pirarmen, då blir det riktigt plattvatten! Nackdelen är att det finns en del berghällar som ligger precis under ytan, så fenan kan ta lite stryk.

    Tänker själv ge mig ut senare idag, förmodligen vid 1500! Får se om det blir Vänern eller om saltvattenssuget blir för stort…

  • moonkalle

    Medlem
    29 maj, 2007 vid 16:35

    var på sunningen idag. körde 5.1 funkade fint. körde från östra sidan av bron. rätt okay, men byigt längst in. fick öva gippar nådra timmar i alla fall.

  • rip

    Medlem
    30 maj, 2007 vid 05:53

    Jag var ute vid Sunningen 17.30-19.00. Det såg inte ut att bralla i så farligt så jag tog 5.8 och 105 l. Blev snart toköveriggad. Bytte till 5.0 som funkade men i byarna var även det stort.
    Att ligga precis öster om sundet är klart bäst. Här kan man köra lite längre om man vill men det drar också lite vågor vid sund på O så man kan skutta lite!
    Vilken grym vår det varit! För oss på Bohuskusten som i princip saknar sjöbris så brukar maj-juni vara kass men denna maj har det blåst mer än på länge.

  • moonkalle

    Medlem
    30 maj, 2007 vid 17:11

    missade dig precis. drog precis innan du kom då. körde mellan 14.00 och 16.30.
    helt klart bra ja, har fått många timmar på vattnet. grymme.brukar du köra på brofjorden nåt?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vänersborg vart?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.