Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var det någon som fick köra i Sthlm idag?

  • Var det någon som fick köra i Sthlm idag?

    Publicerad av claes6 på 27 augusti, 2011 vid 15:17

    Var själv i Björkvik där det enligt proggen skulle blåsa 8-12, medan det i verkligheten låg på 3-4. Väntade 2,5 timme innan jag drog, medan några tappra riggade 9 kvm och guppade runt. Hur var det på andra ställen? Och vad tror ni om imorgon bitti?

    mart152 svarade 12 år, 9 månader sedan 21 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • mr-jibe

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 15:21

    Näsby park var det fullt ös hela tiden från kl 10:00 imorse! Både kite:are och massa vindsurfare! Hur bra som helst 😀

  • grrrr

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 16:00

    Yessir! Björkvik (sandarna)

    Hade bara ‘ledigt’ mellan två och halv fyra.
    Det blev 1 1/2 timme med och 100% planing med 8.2 och 130l.
    Överriggad ibland.

    Bonusdag, skönt. Man tackar.

  • jr555se

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 16:12

    brevik efter kl 14 bjöd på ok vindar, segelbåtar och simning. såg inte alls bra ut innan det.

    -johan

  • petalz

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 16:15

    Björkvik sög hela dan, iaf till fyra när vi drog

    men men, man har ju olika preferenser

  • oscarlj

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 16:29
    Mr.Jibe;667515 wrote:
    Näsby park var det fullt ös hela tiden från kl 10:00 imorse! Både kite:are och massa vindsurfare! Hur bra som helst 😀

    Var i näsby park mellan 9-12 och fick inte många sekunder i planing med mitt 7.3. Kanske blev bättre efter att jag åkt.

  • jocla

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 17:09

    Måste ha missat dig precis Claes, det låter som att jag fick eftermiddagspasset på Björkviks strand, det blev inte bättre kan jag meddela.

  • claes6

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 17:22
    jocla;667535 wrote:
    Måste ha missat dig precis Claes, det låter som att jag fick eftermiddagspasset på Björkviks strand, det blev inte bättre kan jag meddela.

    Det var ju skönt att höra att det inte gick av precis när man drog 🙂 Trist dock att det blev så dålig utdelning för nästan alla.

  • mart152

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 18:20

    Ja, björkvik var skit…. Någon som tror på morgondagen ??

  • mr-jibe

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 18:33
    oscarlj;667529 wrote:
    Var i näsby park mellan 9-12 och fick inte många sekunder i planing med mitt 7.3. Kanske blev bättre efter att jag åkt.

    Jajmänsan! blev mycket bättre sen! började bralla i mer vid 14-tiden 😉

  • oscarlj

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 18:45
    mart152;667539 wrote:
    Ja, björkvik var skit…. Någon som tror på morgondagen ??

    Japp, hoppas på Dalarö imorgon vid 13-14, enligt klart.se och finska sjövädret kan man hoppas på 8-9 m/s.

  • irieman

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 18:48

    Erstaviken var helt ok, planing i stort sett hela tiden med 7-8 kvm, soligt och fint! Varmt i vattnet, körde shorts och lycratröja! Många surfare ute! Gick i från Solsidan, Saltsjöbaden, merparten kom dock från Tyresösidan.

  • jpo

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 18:52

    Tar nog en sväng till Baggens imorrn eftm!

  • henke_a

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 19:11

    var både på björkvik & näsby, var väl inget superdrag på nåt av ställena, var mentalt förberedd på 5.7 men fick köra 9. till björkviks försvar måsta jag säga att det var ganska mycket bättre tryck en bra bit än vad det såg ut att vara från stranden,inga problem att plana mellan 14 och 16 med stora grejer. var nästan själv där medans många satt och vänta på vind, inget epic men 7.0 hade nog funkat hyfsat, särskilt på andra sidan fjärden. det borde även betyda att det faktiskt fanns ställen det blåste iaf. lite grann på. tyckte även att det såg ut som att kitarna hade lite mer vind, dvs bvik låg lite lä.
    nån som körde kapellskär?

  • zurfman

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 19:43

    De flesta var väl inställda på att det skulle funka med 7 kvadrat, kanske till o med 6 kvm enligt prognos.
    Nu funkade 7 – 8 kvm att plana med i byarna o hålla planingen litet utöver det, men det var ju alldeles för mycket hål i vinden för att vara bra, inte ens formula-killarna kunde ju plana hela tiden (kanske under någon timme).
    men det var ju inget tryck alls i vinden… som en liten hostning då o då (skall man behöva stå ut med sådana skit-vindar…)

  • nachoman

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 19:46

    Åkte från stan till Kapellskär och väl där var jag bara en av många väntande vindsurfare. Fjantvind på 5 m/s gjorde att knappt ens de med 100kvm-segel planade. Stack till Brevik då stan lovade mer vind, även där taskig vind. Körde till andra “secret” spots runt Vaxholm som visade sig vara helt punka.
    Andra helgen i rad med timmar av väntan och mängder av mil och soppa till ingen nytta.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var det någon som fick köra i Sthlm idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.