Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var finns ett riktigt kiteforum?

  • Var finns ett riktigt kiteforum?

    Publicerad av soulsurfers på 26 oktober, 2003 vid 07:19

    Jag hade önskat att kvalitén va bättre på Steffo, just nu är det en ren katastrof.
    De handlar inte mycket om Kitesurfing nu.
    Hur kan kvalitén höjas?
    Finns det andra forum?

    Peter

    soulsurfers svarade 20 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • stebe

    Medlem
    26 oktober, 2003 vid 08:10

    Inläggen imorse handla om bajs, braj, brudar och ett par stycken var nog någon som hade somnat med pannan på tangentbordet…ingen nämd ingen glömd

    Som reggad användare brukar jag alltid få seriösa svar på mina frågor och lite oseriösa inlägg att garva åt ibland tycker jag bara bidrar till en avslappnad stämning på forumet.

    Ge Steffo en andra chans.. tongue.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 oktober, 2003 vid 08:22

    Självklart!

  • soulsurfers

    Medlem
    26 oktober, 2003 vid 08:25

    Japp! Det är klart att den stackaren som är moderator ska få en chans! Men han har å göra! Peter

  • kitekonfmaster

    Medlem
    26 oktober, 2003 vid 08:31

    Lessen att du känner så…

    Jo jag klaga oxå på att nivån på steffe inte är den högsta på senare tid, det sluta med att jag blidde moderator, jag håller på och försöka höja nivån men det är många mot mig så jag hinner inte alltid med, men jag ska nog få bukt med dom oxå *hehe*

    Det finns många duktigar kiteare och instruktörer här på steffo som gärna hjälper till, så seriösa frågor får seriösa svar, man lär sig snart villka man ska lyssna på och titta efter sen får man sålla eller kanske igonrera resten. Vi kan inte va seriösa hela tiden! då försvinner den goa roliga stämningen som finns och den behövs…

    Att det är som det är just nu (x-tra mycket just nu ; ) beror nog på att det är kallt som fan och man får inte segla så mycket som man skulle vilja, frustrationen bygger och bygger…

    //Moderatorn

    Ps. Om du har några önskemål eller konkreta förslag så skriv gärna ett privat mess så ska jag se vad jag kan göra. Ds.

  • soulsurfers

    Medlem
    26 oktober, 2003 vid 08:39

    Gott broder 😉 det är klart att det inte alltid ska vara superseriöst, men nivån va grymt låg i morse, jag ser nu att du har tagit bort några inlägg vilket jag tycker va bra! En lösning kanske är att du har börjat ta i Kiteforumet, visste inte att du hade fått denna strålande uppgift.

    Lycka till! grin.gif

    Peter

  • kitelife

    Medlem
    26 oktober, 2003 vid 08:44

    Tja det finns några stycken…

    Sverige;

    Kitenation ; detta är alldeles nytt, där kan man säkert va med från början och styra och ställa?

    [url=”http://www.stockholmkite.org “]Stockholm kiteboard[/url] ; Fast det är nog mest för 08:or ? fast samma frågor…

    Kitesurferclub.com ; inte upp nu, men det ryktas om att det ska gå igång snart igen ? fast med tanke på vem som håller i det så tvivlar jag *ler*

    Internationellt;

    Kiteforum.com
    Kiteforum.net
    Kitesurferen.dk
    Kite-surf.com
    Kiteboarding.be
    Yahoogroups

    Eller så kan du ju göra en sökning själv på tex. google…

    //Pan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 oktober, 2003 vid 09:29

    Nackdelen med steffo som det varit den senaste tiden är att allt hammnar i samma forum, jag skulle uppskatta om jag slapp ta del av det som inte berör mig.
    -Lösningen till detta ligger knappast i tekniken på forumet, det kan bara användarna göra själva.

    Jag ser Steffo sedan en tid som ett mindre seriöst forum, men det är bra att det finns, för det har uppenbarligen ett behov att fylla för ganska många individer.

    Jag hittar det mesta jag söker på kiteforum.com, jag kommer även att ge http://www.kitenation.se en chans.

    Men visst kommer jag att titta förbi steffo nån gång ibland men jag förväntar mig ingen kvalité, om jag inte söker noggrant, vilket jag sällan har tid med.

    MVH

    \TommyN

  • soulsurfers

    Medlem
    26 oktober, 2003 vid 10:09

    Kanske läge att lägga upp en underrubrik under Kitesurfing som heter Partyzon eller något liknande? Peter

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 oktober, 2003 vid 10:25

    Missade en viktig sak i mitt inlägg…

    Fulla creds till den handfulla människor som bidrar med kvalitén på kite-steffo.

    Vänligen

    TommyN

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 oktober, 2003 vid 10:30

    Karaktären många av inläggen tycker jag visar på att man vill ha uppmärksamhet & och synas bland många, skapa en yttre profil som skiljer sig från sin egen, som man av olika anledningar inte vill stå för. smirk.gif
    Likt klotter-kulturen.

    -Men visst är det humor grin.gif i nästan allt men det är inte därför jag följer olika kite-forum.

    \Tommy

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 oktober, 2003 vid 12:16

    ja.. jag kan nog ta åt mig all cerd för att vara seriös! tack.. det behövs lite uppmuntring ibland!
    // zoo lan der

  • rambo_johnson

    Medlem
    26 oktober, 2003 vid 12:54

    fan grabbar förstår att ni är avundsjuka och känner er utanför, since when var steffo någonsin ett seriöst forum ärligt talat STEFFO.nu hallå what kinda name is that…

    Stefan god bless him may he rest in peace…

  • eddie

    Medlem
    26 oktober, 2003 vid 16:54

    Håller helt med… Nu när man insett att man kanske inte är häftigast på ett internet-forum så har fan hela livet tappat mening.
    Jag började kitea bara för några månader sedan, hittade till Steffo nästan samtidigt. Då var Steffo fullt av en massa nördar som snackade chicken-loops och brädmodeller hit och dit. Fan här skall man kunna röja upp ordentligt och verkligen bli någon tänkte jag. Så precis när jag hade hittat på ett as-coolt namn och skulle börja förolämpa folk ordentligt… så hann några andra före. Så nu är man förpassad till töntarnas, fjollornas och “vi som väljs sist” meshörna.
    Fan det är ju värre än när morsan tvingade en att ha manchesterbyxor och mössa på sig… Hmmmm… fan det är ju precis vad jag hade på mig i morse.
    Nä stå på er!! Är det någon jävel som sticker upp… så hota den lille fan med stryk! Det hjälper… jag lovar!
    Puss & Kram

  • backe

    Medlem
    26 oktober, 2003 vid 17:03

    Ha ha… vörd

  • rambo_johnson

    Medlem
    26 oktober, 2003 vid 17:10

    Word up dude

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var finns ett riktigt kiteforum?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.