Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Var seglar ni Formula i Malmö?

Taggad: 

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 19:21

    Lomma när det inte är så mycket tång som det är just nu. Jag har seglat här nere i snart 20 år och aldrig sett så mycket tång som igår. I övrigt kan bara noteras att antalet formulaåkare har reducerats kraftigt här nere. Jag vet knappt någon .

  • swe142

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 21:01

    Hej

    Jag seglar Formula i Lomma. Har varit ute där 4 av de senaste 5 dagarna. Kunde kört igår också men var tvungen att ta lite hänsyn till tjejen wink.gif I förrgår var där dock otroligt mycket tång så en sjögräs fena var absolut nödvändigt. Jag kör en Curtis SomeWeed 56 från Surf Unique som fungerar bra. Man tar självfallet sämre höjd och där blir inget riktigt lyft i brädan men man slipper sitta på land smile.gif Idag hade dock nästan all tång blåst in till land så det var kanon. Gick ut med tångfenan men märkte men såg att tången var borta så jag körde in och bytte till en normal fena. Körde i 1 1/2 timme i 4-6ms tillsammans med segelbåtarna som seglar på torsdagar.

    Det är bara jag och ytterliggare en kille som kör Formula i Lomma nu för tiden. Freestyle dominerar totalt tillsammans med Kite men alla förutom nybörjarna håller till i Habo Ljung (kan vara 30+ st surfare och 20+ st kitare där en bra dag). Vågorna i Lomma är ganska elaka då de är väldigt branta och kommer tätt inpå varandra (inga dyningar direkt…). Köra slör där med +10 m/s är minst sagt spännande….

    Skicka ett e-mail så kan vi ut och köra. För att få pakeringsklistermärke skall man vara medlem i LBWS

    Vet inte om det finns något annat bra ställe söder om industrihamnen i Malmö. Klagshamn är bra men där är lite sandbankar som våra 70 fenor inte tycker om. Man måste ut en bra bit i så fall.

    /Mvh Håkan, SWE-142

  • soulandradical

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 08:19

    Hej
    Jag funderar på att skaffa ett formulakitt men är lite osäker på platser. Är det någon av er som kör nere på Falsterbonäset? Finns det några bra ställen där?

    Ni som kör i Lomma menar alltså att det är ok att köra rak jättefena trots sjögräset. Hur stora sjögräsfenor finns det att få tag på? Vad ska man ha om det ska passa till ett 9,5 kvm segel?

    mvh
    Fredrik

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 15:45

    Hej!
    Jag har kört Race och formula innan och då på näset…
    det går att köra överallt, Hamnen, Soptippen (råder ju dock förbud från stranden ut till rännan), Höllviken Ljunghusen eller Falsterbo (vid museet tex). Sen är det ju lite av vad man vill ha… Enklast är det i Höllviken där sjön är lugnast, men man får gå en bit ut… Vill man ha lite mer sjö är de andra ställena bra… men sjön blir ju inte så kraftig i lättare vindar… Lite kul är att man kan köra lite längre sträckor. Har kört mellan Soptippen/Höllviken och Klagshamn, från Falsterbo till Kämpinge osv… Det är kul smile.gif
    Nu är det som många andra freestyle som gäller för mig… men kul med fler formulaseglare!!

    Linus, S-19

  • kalle_windy

    Medlem
    15 juli, 2005 vid 22:40

    haft ett par bra körare vid Smygehuk/smygehamn. Sverges sydligaste udde.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Var seglar ni Formula i Malmö?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.