Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var seglar ni på Öland i helgen

  • Var seglar ni på Öland i helgen

    Publicerad av fnassel på 13 september, 2007 vid 08:13

    Hallå alla lokals,

    Ser ut att kunna bli hyggligt med drag i helgen!
    Var kommer ni att vindsurfa. Ser ut att bli duktig onshore på Grönhögen! finns det bättre ställen på väst om man vill ha lite vågor?

    oldschool svarade 16 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • oldschool

    Medlem
    14 september, 2007 vid 00:04

    Väst suger på Öland…så enkelt är det! 🙁

  • fnassel

    Medlem
    14 september, 2007 vid 07:34

    Jo jag vet, fast för oss Nyköpingsbor så är det bättre än bråviken i alla fall!

    Nu ska jag ju ändå ner så jag undrar bara om det kommer finnas någon ute på lördag och i så fall var?

    Hur är det uppe vid Borgholm? borde det inte kunna vrida in lite fina hoppramper där eller vid Köpingsvik?

  • jaca

    Medlem
    14 september, 2007 vid 07:56

    Vi var i Grönis för två helger sedan och det blåste VSV (5.3-4.7segel). Det funkar men inte optimalt. Grönis är fint men vad jag förstod så är det bättre på SV. Därför åker vi till Västkusten denna helgen istället (igen). Borde väl vara ungefär lika långt för er Nyköpingsbor?!

  • senomar

    Medlem
    14 september, 2007 vid 09:08

    Uppe vid fyren på norra udden, dvs om man gillar sidvind från vänster. Men det skall blåsa bra för att det skall bli vågor för det plattas ut rejält på ren väst, sjösättning kan man göra på flera ställen beroende på riktning. Inget ställe att rekommendera att segla själv om nåt händer och du kommer garanterat att vara själv där utom fågelskådare om du inte tar med dig en polare. Det finns en del stenar att se upp med också. om det vrider mer på NV-NNV blir det bra på shipwreck.

  • hanko

    Medlem
    14 september, 2007 vid 10:15

    Jag har lyckats hitta några vågor uppe vid Byxelkrok och i Byrum Sandvik. Inte full koll på vindriktningar men på NO så finns det en hel del ställen på N:a Öland men det är ju inte aktuellt denna helg. Skulle nog offra de extra milen till Västkusten.

  • Oregistrerad

    Gäst
    14 september, 2007 vid 10:40

    Köpingsvik kan bli bra på NV. Hoppa i vid södra delen av stranden. Cross on med hygglig vinkel och vågor om det blåser på. Mycket bättre än Haga.

  • fnassel

    Medlem
    14 september, 2007 vid 10:59

    Tack för tipsen,

    Vi har stuga på öland och skall dit med familjen så jag har inte så mycket val.
    Kanske satsar på Köpingsvik.
    Vore kul om någon mer droppade in!

  • oldschool

    Medlem
    14 september, 2007 vid 20:54

    Som alla säger så finns det gott om ställen så fort det vrider lite från väst, men att sitta å tuta upp till norra öland känns rätt meningslöst om det inte är betydligt mer nord i vinden. Men köpingsvik brukar bjuda upp till lite hoppramper ibland om man har tur. Annars så är nog grönis ett bättre tips, har inte kollat prognosen ,men om det finns en liten tendens till syd i västen så sikta på grönis. Funkar för det mesta…även om det vrider över lite till nord och där nere kommer antagligen inte få segla själv!

    Hej hopp

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var seglar ni på Öland i helgen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.