Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var ska man åka i januari-mars

  • Var ska man åka i januari-mars

    Publicerad av beetlezap på 30 augusti, 2016 vid 12:33

    Tjena ! Tänkte dra iväg med familjen på sol o bad men vill samtidigt hitta nåt som man kan köra vågor. Har redan stoppat ner Maui i malpåse för jag tror det blir lite dyrt och långt…så alternativen verkar vara:
    – Cabarete i Dominikanska – Nån som varit där ? Räcker vinden för att köra vågor ? Bra / dåligt ?
    – Brasilien – finns tydligen flera spots. Nåt som är bättre för vågor ?
    – Mauritius – verkar sick för vågor men är det vind nog i feb/mars ?

    mag svarade 7 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    31 augusti, 2016 vid 09:45

    Februari – mars är sweetspot för Kap Verde.

    Fel tid för Mauritius tror jag, potentiell orkansäsong. Brasilien, mer söderut mot Ibiraquera snarare än Jeri där säsongen tar lite paus i feb-mars till typ maj-juni.

  • dendrite

    Medlem
    31 augusti, 2016 vid 11:51

    Orkansäsong är väl perfekt, då har man vind iaf 🙂

  • pete

    Medlem
    31 augusti, 2016 vid 11:53

    Intressanta spörsmål! Det vore kul om någon skulle orka sätta samman en snygg grafik över lämpliga vindsurfresemål världen över där man graderade de normala låg-, mellan- o högsäsongerna över året vad gäller vind o vågor. Tänker mig inte en karta utan ett enkelt diagram med årets månader på liggande axeln o en horisontell rät linje per resmål som man kan färga grön-gul-röd alltefter våg- o vindkvalité, alt ha våg- o vindkvalité på stående axeln å ha kurvor per resmål, eller… ja, ni fattar nog grundtanken. Lägg ut som exjobb på din arbetsplats! 🙂

  • _frippe_

    Medlem
    31 augusti, 2016 vid 19:09

    Inte exakt det du efterfrågar men bifogat finns ett gammalt dokument jag hittat på nätet som försöker guida rätt till var man ska resa olika tider på året. Tabellen på näst sista sidan är typ din graf men i tabellform och utan information om vågor.

  • oldschool

    Medlem
    1 september, 2016 vid 06:38

    Har kört 2-veckors semester med fru och ungar runt nyår de senaste vintrarna till Kap Verde och Cabarete.

    Kap Verde är ju nice för segling å surf (samt att det är bra pris), men inte fullt lika trevligt för den icke surfande familjen då det bara är öken och blåser mest hela tiden 🙂

    Cabarete är betydligt trevligare för familjen (samt varmare i luft å vatten) och det finns gott om bra surf och vind, men tyvärr så det ju inte ren sideshore om man nu är ute efter det….

  • mag

    Medlem
    1 september, 2016 vid 19:26

    Hur lång semester har ni?
    Antar att du inte tänker dig 3 månader!?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var ska man åka i januari-mars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.