Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varamon fredag…

  • Varamon fredag…

    Publicerad av jerkera på 3 augusti, 2005 vid 07:59

    Kanska kanske kanske blir det vind… hoppas på forecas prognos! Några som kommer ner i så fall? Är vädret ok på kvällen kan man ju provgrilla och pröva en öl inför stundande mästerskap!? (Du kan ju börja med några 2,8:or och testa inför festen choffer)

    coffer svarade 18 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • mrsmille

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 08:06

    Om man har kikat på vår väderstation de senaste dagarna har man sätt att den visat mer än tex. windguru… (vad som är sant vet jag ej)
    Men är det så att väderstationen visar rätt så kan ni +3m/s till windguru och vi kan få en riktigt rolig dag/em/kväll…

    Det kanske även kan bli en bra torsdags kväll…!?!

  • jerkera

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 08:10

    åker ner imrogon kväll, slutar jobbet i norrköping kl 15 och sen får jag se hur mycket det verkar värt att stressa… men jag är på plats fredag morgon då det ser mest hoppfullt ut.

    Vet inte om vindmätaren visar lite över vindenpressas ju samman något in mellan träden över taket på skogsborg, vad är erfarenheterna visar den för mycket, för lite eller lagon i SV?

  • coffer

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 11:30

    den visar lite mer i sydväst. iaf när det blåser runt 4-5 så lägger den nog på 1m/s lite mer ibland kanske!

    Hehe, 2,8:or låter gott….
    Fast jag ska nog inte dricka för många, det är inte bra att kita med alkohol i kroppen.
    Räcker nog med 2-3st. Inget kul om man ligger o mår dåligt om d e bra vind!

  • eddie

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 12:17

    Har jag missförstått något eller diskuterar ni hur många och hur starka folköl som skall drickas?
    confused.gif

  • fredrik-no1

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 12:25

    Foilöl…

  • fredrik-no1

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 12:30

    Där var jag rolig. Haha.

    Men nu till en viktigare fråga. Jag ska till te svärmor i Motala till helgen. Kommer redan fredag eftermiddag. E det lönt att släpa med sig prylarna eller ska jag bara skita i det? Har ju fattat att Varamon inte är lika bra som Vomb direkt, men ändå. Var kollar ni vinden? Finns det adress eller telefonnr till den där väderstationen? Vilken riktning ska det blåsa för att vara bra och var, rent geografikst då alltså, ska man hoppa i plurret?

    /Freddan

  • mrsmille

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 12:37

    Så du menar att den visar för mkt i SV och att den visar för lite i N och S, eller!?! confused.gif Men när visar den rätt då??? laugh.gif

    Jag som hade hoppats på att den visade rätt i SV….

  • mrsmille

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 12:41

    Avgör själv:
    http://www.varamonvindsurfingklubb.se/content/Vaderstation.asp

    http://www.windguru.cz/int/index.php?go=1&lang=eng&vs=1&sc=338&wj=msd&tj=c&odh=8&doh=22&fhours=180

    I varamon gäller Västliga vindar, och ev. SV
    I Lemunda gäller SV…

    Annars finns Roxen, för övriga riktningar…

  • jerkera

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 16:13

    SV-NV funkar bra i varamon men det är bäst på VSV-V, men det finns stränder i närheten för allt mellan S-N

    Kör mot skyltning varamon Utmed RV50 norrut genom motala och sedan mot skogsborg vandrarhem, där ligger surfklubben.

  • jerkera

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 16:21

    .

  • fredrik-no1

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 17:00

    Tack för beskrivningen. Ser dock, enligt windguru, inte ut som om det är lönt att släpa med prytlarna i helgen.

  • biorno

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 18:26

    Kolla på aftonbladet istället… om man är lagd åt det positiva hållet.. 10 m/s utlovas.

    Jag är på att grilla och dricka bärs.

  • walle

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 18:49

    Svar till:


    Där var jag rolig. Haha.

    Men nu till en viktigare fråga. Jag ska till te svärmor i Motala till helgen. Kommer redan fredag eftermiddag. E det lönt att släpa med sig prylarna eller ska jag bara skita i det? Har ju fattat att Varamon inte är lika bra som Vomb direkt, men ändå. Var kollar ni vinden? Finns det adress eller telefonnr till den där väderstationen? Vilken riktning ska det blåsa för att vara bra och var, rent geografikst då alltså, ska man hoppa i plurret?

    /Freddan

    [/ QUOTE ]
    Akta dig för att beblanda dig med östgötar!!!
    Hitta nån secret spot där du kan köra själv i stället… för du har väl sätt bilderna och filmsnuttarna på Guran i latexdräkt och läst inläggen från MR-mille…

    AKTA dig!

  • oaxen

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 19:42

    WindGuru har inte många rätt på östgöta-schlätta kolla hellre Foreca eller BV Plus!

  • biorno

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 19:58

    Du kommer väl miopp dne 20’e då bvlir det fylle slag !!!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varamon fredag…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.