Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing varberg lördag

  • varberg lördag

    Publicerad av tot på 27 maj, 2010 vid 19:06

    Hej!
    Jag tänkte köra i läjet på lördag.
    Är de nån mer som tänker köra där?
    Vore sjysst om man kunde få lite hjälp att komma igång.
    Tot
    0707-657497

    tot svarade 13 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • hattfan

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 19:57
    tot;614082 wrote:
    Hej!
    Jag tänkte köra i läjet på lördag.
    Är de nån mer som tänker köra där?
    Vore sjysst om man kunde få lite hjälp att komma igång.
    Tot
    0707-657497

    Haha sjukt bra avatar 🙂 bra grej att höra av sig tidigt att fråga men om det blåser blir väl läjet fullt med fölk. Om det blir bra vind och bakfyllan inte slår så illa som den kan så hjälper jag dig gärna!

  • proddan

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 20:40

    Kommer va på plats runt 10 tiden! (om nu dmi håller)

    /Good winds

  • sourra

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 20:43

    Jag kan tänka mig en morgontur innan jag beger mig till viken för Tappahäng.

  • zilversurfarn

    Medlem
    28 maj, 2010 vid 12:06

    Lite mer info kring vad som kommer hända på lördag 29/5.

    TappaVandringen hålls denna dag och det innebär att ca 2.000 vandrare kommer att gå någon av de 5 olika sträckorna (1, 2, 3, 4 eller 5(!) mil). Start och mål är i Societétsparken. Beroende på sträcka kommer de att gå längs havet från Gamla Köpstad, Läjet, Södra Näs, Apelviken och strandpromenaden in till målet. I Läjet går de första vandrarna på stranden nånstans runt 13-13:30, i Apelviken kommer den stora massan att komma nånstans mellan 15 och 17.

    Vi (tappa.se) har tagit initiativet till att hålla en “Surf-Goodwill-event” i samarbete med Surfers, Fahléns, VSK och VVK. De kommer att hålla till på stranden i höjd med John´s Place i Apelviken. Syftet är att visa upp Varberg som sveriges surf-stad och att surfare är sköna trevliga människor och inget hot mot varken badare eller natur och djurliv!

    Det ser ju ut att bli bra vindar åtminstone på förmiddagen. För att allt ska flyta på så bra som möjligt vill vi be alla som kommer vara nere och surfa att hålla lite koll på utrustningen så att vi inte blockerar stränderna så vandrarna kommer fram. Ta fram ert bästa humör, peppa gärna vandrarna (vissa har gått nästan 5 mil!), fråga hur det går och ge dom ett leende!

    Ha överseende om det blir lite crowded ett tag, sköter vi detta bra så får vi massor av goodwill och kanske en del nya surfare!

    Tobias “Zilversurfarn” Jansson, Tappa

  • tot

    Medlem
    28 maj, 2010 vid 13:42

    Jag vet att jag är ute i god tid, men vi åker ner till stugan i efteermiddag
    och där finns ingen dator.
    Jag kommer nog ner runt halv tio tio.
    syns
    tot

  • sourra

    Medlem
    28 maj, 2010 vid 13:53

    Inga vandrare i skithagen?

  • zilversurfarn

    Medlem
    28 maj, 2010 vid 14:19
    sourra;614238 wrote:
    Inga vandrare i skithagen?

    Jo, de som inte har koskräck kommer förmodligen att gå den vägen! Big Smile folks!

  • tot

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 19:03

    Jag var nere och “körde” lite i lördags.tackar för hjälpen av dej som hjälpte
    mej att launcha kiten. glömde fråga vad du hette.
    och ni två som gav mej tips efter jag kommit upp.
    gick väl inte så bra på vattnet men det är väl bara
    att bita ihop och öva mer.
    tips tas gärna emot
    Tot

  • sourra

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 19:21

    Var det du som hade den lila tolvan? Nästa gång är du uppe och åker, var så säker.

  • tot

    Medlem
    31 maj, 2010 vid 17:16

    japp,det var jag. innan sommaren är slut så ska jag jä..ar kunna åka riktigt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing varberg lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.