Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Värderings hjälp! (RRD TT)

  • dr-masse

    Medlem
    13 juni, 2006 vid 06:39

    Ja, där stod det ju 1400$, klappat å klart!

    Nä, men det här med begpriser är ju ruggigt svårt. Hur gärna vill han ha den? Hur ser utbudet ut? Hur duktig är du på att sälja? Kommer det att blåsa imörrn och han har ingen bräda (kan lätt vara värt en tusing extra… 😉

    Men ett försök. Brädan är fem år gammal, men en bra bräda. Inga lagningar, det är bra.

    Två-tre år gamla brädor som är hyggligt attraktiva (alltså inte en 61 liters ultraradikal side-shore vågis) brukar ju ligga på halva nypriset eller strax under. Och här har lika lång tid till gått.

    3000:- +/- några hundra pickadoller kan väl vara ett rimligt riktvärde, månne? Övre registret om stroppar och fena är fina och boardbag åker med, nedre om slitaget är lite mer påtagligt. Kolla runt lite på köp å sälj på liknande tingestar, dock bedömer jag din bräda som lite mer lättsåld än renodlade vågbrädor runt 70 liter, t ex.

    Och sen beror det ju på hur vänlig du vill vara mot han du känner, ah!

  • Knatte

    Gäst
    13 juni, 2006 vid 07:55

    Hm! jag håller med våran eminente Doktor, men jag skulle kanske vilja lägga mig lite lägre och ha 2500 kr som riktmärke. Men kolla runt på köp/sälj och se vad motsvarande brädor kan kosta:tongue:

  • martink

    Medlem
    13 juni, 2006 vid 08:55
    Knatte wrote:
    Hm! jag håller med våran eminente Doktor, men jag skulle kanske vilja lägga mig lite lägre och ha 2500 kr som riktmärke. Men kolla runt på köp/sälj och se vad motsvarande brädor kan kosta:tongue:

    Tack för era komentarer!
    Jag summerar det så här:
    Säljer jag den för 2000:- så är jag snäll
    och om jag tar 3000:- så är jag girig.

    (hur som hellst är de 1500:- som jag hade funderat på alldeles för billigt)

  • petter_f

    Medlem
    13 juni, 2006 vid 09:00
    MartinK wrote:
    Tack för era komentarer!
    Jag summerar det så här:
    Säljer jag den för 2000:- så är jag snäll
    och om jag tar 3000:- så är jag girig.
    Sent you a pm a while ago. But to summarise, I don’t reckon less than 2500kr.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Värderings hjälp! (RRD TT)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.