Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing VARFÖR???..är alla speedrekord nära 10år gamla???

  • VARFÖR???..är alla speedrekord nära 10år gamla???

    Publicerad av anonym-anvandare på 26 september, 2001 vid 12:52

    Kollade länken till speedsaiten från ett inlägg här nedan…rekorden på speed var mysko gamla???? ke??????????????????? VARFÖR?
    Någon prylnisse som kan svara?

    voodoo svarade 22 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • art-peak

    Medlem
    26 september, 2001 vid 13:13

    Pascal Maka har väl gått i pension.

    Art Peak

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2001 vid 13:22

    Moderna brädor är inte tillräkligt snabba

  • voodoo

    Medlem
    26 september, 2001 vid 13:48

    tror inte att det finns ngt större intresse för speed !!

  • dsundh

    Medlem
    26 september, 2001 vid 14:31

    För ett gäng år sedan byggde fransmännen en “speed canal” i St marie de la Meer som ligger i närheten av Almanarre. Det är ett kilometerlångt dike med ungefär Göta kanals bredd vid den vindsäkraste delen av Franska kusten. Kanalen ligger perfekt mot den vanligaste vinriktningen. Som du förstår går det att nå mycket höga hastigeter där eftersom vattnet blir helt platt även om det blåser multum.

    Ganska snart märkte man att de här tävlingarna blev oerhört ojämna. Top 5(Pascal Maka, Dunkerbeck, Thierry Bielak mfl) hade egen chaufför som körde dem tillbaka till startlinjen, medans alla andra på begränsad budget fick släpa och dra grejerna tillbaka till nästa start. I slutet på dagen var killarna som åkt bil tillbaks totalt överlägsna.

    Det var länge sedan nu jag hörde talas om någon tävling i St marie de la Meer. Nu är det frånlandigt på Sotavento beach som gäller tror jag. För mig är det stora vågor som gäller nu förtiden och intresset för speed är helt borta så jag har ingen vidare koll…

    Dick

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2001 vid 16:46

    Att släpa utrustningen tillbaka till starten av kanalen i nuclear med vind verkar grymt tufft, de mäter ju snittfarten över 500m d v s EN HALV KM!!!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2001 vid 17:56

    Nja voddoo läser man konf. inlägg så verkar det väl inte riktigt så.

  • voodoo

    Medlem
    26 september, 2001 vid 18:12

    Kanske är intressant för vissa här men knappast för killarna som kör PWA och den större massan,
    för det finns väl inte en enda speedtävling med på touren??
    Och var intresset större skulle det alla gånger sättas nya rekord…..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing VARFÖR???..är alla speedrekord nära 10år gamla???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.