Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varmaste oneil/ripcur skor + handskar?!

  • yann

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 07:24

    Jag kör O’neill 7mm och de är sjukt varma och sitter bra på foten för att inte ha hidden split toe. Jag är rätt varm av mig om fötterna och hade nog valt de lite tunnare med hidden split toe om jag hade haft valet.

  • spray

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 09:28

    @Yann 537455 wrote:

    Jag kör O’neill 7mm och de är sjukt varma och sitter bra på foten för att inte ha hidden split toe. Jag är rätt varm av mig om fötterna och hade nog valt de lite tunnare med hidden split toe om jag hade haft valet.

    Svårt att tänka mig att det kan bli för varmt.
    Du menar dessa va?
    http://www.cleanlinesurf.com/product.php?productid=15162&cat=1337&page=1

    Ingen som hört något om RipCurls “Rip Curl F-Bomb 7mm Round Toe Boots” ?

  • above_the_law

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 09:52

    Jag har kört Mutanterna 6/5/4 på fötterna med hiden split och psycho handskarna 3 mm hela vintern och inte ens frusit när det varit is och snöat!!! Handskarna har hållit superbra också med dom förseglade sömmarna (samma typ som på min Psycho 654 dräkt.
    Jag är klart stokad över hur smidiga & varma alla dom prylarna är!
    Kan varmt rekommenderas!

  • spray

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 10:09

    @above_the_law 537488 wrote:

    Jag har kört Mutanterna 6/5/4 på fötterna med hiden split och psycho handskarna 3 mm hela vintern och inte ens frusit när det varit is och snöat!!! Handskarna har hållit superbra också med dom förseglade sömmarna (samma typ som på min Psycho 654 dräkt.
    Jag är klart stokad över hur smidiga & varma alla dom prylarna är!
    Kan varmt rekommenderas!

    Aha så du äger en psycho2 654 med luva?! Vad tycker du om den? har hört att luvan kan släppa in vatten, stämmer det? Berätta gärna vad du tycker om den.

    Just nu lutar det åt att jag tar O’neill Heat 7mm Round Toe Boots på fötterna.
    Frågan är vilka handskar man ska ta.
    Är inte 3mm för lite?! Känns dumt när det finns 5mm. Hur är det med krampkänningar (jag vindsurfar iofs)

  • above_the_law

    Medlem
    28 mars, 2009 vid 00:37
    Spray;537495 wrote:
    Aha så du äger en psycho2 654 med luva?! Vad tycker du om den? har hört att luvan kan släppa in vatten, stämmer det? Berätta gärna vad du tycker om den.

    Just nu lutar det åt att jag tar O’neill Heat 7mm Round Toe Boots på fötterna.
    Frågan är vilka handskar man ska ta.
    Är inte 3mm för lite?! Känns dumt när det finns 5mm. Hur är det med krampkänningar (jag vindsurfar iofs)

    Psycho2 654 med luva it is!
    Grym kvalite och rörelsefrihet, samt supervarm. Möjligen för varm…
    Ang huvan så har jag inte haft några som helst problem, varken då jag vågsurfat eller kitesurfat i isslask. Den har verkligen fått bekänna färg dessutom, bl a efter en incident då det gick en lina (strax innan julafton), låååångt ut i A-bay;-)… Låg och blev spolad i rätt feta vågor en bra stund utan att ens tänka på att det var några tendenser till iskallt vatten i huva/nacke… Vid tillfället blåste det ca 15 m/s och var strax under 0 grader i luften (enl termometern i bilen).

    MEN, kan tänka mig att det skulle kunna strila in lite vatten OM man inte är noga med att sätta kardborrelåsen i nacken på “rätt sätt”, samt inte drar åt resorsnodden i fronten.
    Jag var absolut skeptisk innan jag köpte den ang deras lösning med huvan, MEN är som sagt klart stokad efter att ha testat den!

    Det är ju en rätt saftig investering, men jag tycker det har varit väl använda pengar.

    Vore i o f s klart intressant att få höra en resension från någon som kört både P2 och F-bomb, samt Infinity!!!
    Något för Nordic Surfers Mag?! Mat kanske vet (han har ju P2 har jag för mig i alla fall)????

    Ang handskarna så fryser jag inte så lätt om händerna och har klarat mig bra med mina 3 mm. Dom är ju helt täta i sömmarna och har en fläns i handleden för att hindra läckage via handleden. Jag tror att det är det “nya” neoprenet som gör att det räcker med så tunna. Dessutom minskar ju risken för kramp och dålig cirkulation med smidigheten, vilket gör att man inte fryser så lätt.

    Det bästa med just psycho handskarna är dock att dom hållit så bra, till skillnad från många andra handskar som jag testat att kita med. Har haft dom sedan senhösten och kört ovanligt mycket den här vintern.

    Lycka till i ditt val!

  • spray

    Medlem
    29 mars, 2009 vid 22:47

    Tack för review:n!

    Det blev Psycho2 hooded 6/5/4 med DL psycho gloves 3mm samt Heat 7mm rounded toe.

    Jag har just utökat min säsong med fem månader. 😀

  • skotten

    Medlem
    29 mars, 2009 vid 23:42

    heheheh naaajs.. I tried so hard not to pimp the mystic stuff, no matter how many times I read it you didnt ask about it 🙁

  • above_the_law

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 08:04
    Spray;537923 wrote:
    Tack för review:n!

    Det blev Psycho2 hooded 6/5/4 med DL psycho gloves 3mm samt Heat 7mm rounded toe.

    Jag har just utökat min säsong med fem månader. 😀

    Bara att gratulera!
    Du kommer inte att ångra dig.

    Riktigt längtar efter att dra på mig min O´neill-gear idag på em när vinden kommer till västkusten… Imorgon verkare det dessutom kunna bli riktigt bra vågsurf också:laugh: !

  • spray

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 09:58

    @above_the_law 537971 wrote:

    Bara att gratulera!
    Du kommer inte att ångra dig.

    Riktigt längtar efter att dra på mig min O´neill-gear idag på em när vinden kommer till västkusten… Imorgon verkare det dessutom kunna bli riktigt bra vågsurf också:laugh: !

    Thank you!!! 😀
    Cleanline bjöd på frakten också det det hamnade på 3500kr totalt för allt! 🙂
    Ungefär när brukar du ta av dig 654:an och dra på dig något tunnare? Psycho 3/4 är ju inte direkt kall den heller.

  • mtias

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 10:08

    @Spray 537998 wrote:

    Cleanline bjöd på frakten också

    Cleanline är ett US baserat företag va = utanför EU.
    Såg att dem använder UPS för frakt; UPS = skatt + avgifter för expidering.
    Eftersom UPS per automatik skickar in till tullen… Skeppa aldrig med dem.

  • spray

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 10:50

    @mtias 537999 wrote:

    Cleanline är ett US baserat företag va = utanför EU.
    Såg att dem använder UPS för frakt; UPS = skatt + avgifter för expidering.
    Eftersom UPS per automatik skickar in till tullen… Skeppa aldrig med dem.

    jag skeppade inte internationellt..min syster bor i californien..

  • mtias

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 11:06

    @Spray 538008 wrote:

    jag skeppade inte internationellt..min syster bor i californien..

    Jävla lyx ; )
    Många gånger man önskat att man haft liknande connections när man handlat..

  • skotten

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 11:06

    @Spray 538008 wrote:

    jag skeppade inte internationellt..min syster bor i californien..

    ask her if she will marry me!!

  • spray

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 11:59

    okey I did, but she turned you down. Sorry

  • spray

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 12:00

    @mtias 538014 wrote:

    Jävla lyx ; )
    Många gånger man önskat att man haft liknande connections när man handlat..

    Ja det var kul när dollarn stod i 5.90kr/per dollar

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varmaste oneil/ripcur skor + handskar?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.