Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varning för Gunsails!

  • Varning för Gunsails!

    Publicerad av goingbananas på 31 augusti, 2004 vid 09:05

    Hepp!

    Satt vecka 33 och fyllde i en order till Gunsails om en bräda, boardbag och segelbag. Glad i hågen kunda jag nu börja drömma om sköna gippar och böljan den blå.

    Efter en dag kom beskedet att “payment on delivery” inte var möjligt pga annat fraktföretag. Okey, nemas problems tänkte jag och fyllde i deras order direkt på nätet med kreditkortsbetalning.

    Allt verkade stämma, men fick ett besked om att boardbagen och segelbagen skulle dröja. Inga problem, bara ni skickar brädan först replikerade jag. Ska ske kapten! sade tanten på Gunsails och förväntningarna började trissas upp ännu mer.

    Efter att ha satt mitt tålamod på sin spets har jag nu gått och bitit hål i läppen i väntan på paketet. Tänkte igår att jag kunde fråga vad paketet hade för kollinummer så jag kunde se vart det befann sig.

    Fick då till svars att brädan kommer att skickas tillsammans med bagarna från dom den 18september!!

    Dom har nu fått ett oglatt brev från mig med frågan hur de ska lösa/kompensera det här.

    Bara så att ni vet att ni kanske inte alltid kan förvänta er saker enkelt av dom.

    Ha en trevlig dag!!

    /Kalle

    anonym-anvandare svarade 19 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • nordgren

    Medlem
    31 augusti, 2004 vid 09:07

    Precis som andra företag. Jag har fått vänta länge även från de mest kända företagen här i sverige… inget ovanligt.

  • basse

    Medlem
    31 augusti, 2004 vid 09:14

    Jag ringer eller mailar alltid först för att se om saker och ting finns i lager så man vet det innan men det var konstigt att de inte ville resta bagarna och skicka brädan först. Det gjorde de med Lars_K’s segel förra dec.

  • lars_k

    Medlem
    31 augusti, 2004 vid 09:21

    Dåligt att de inte håller vad de lovar…
    Jag brukar kitta upp mej per postorder på vintern när jag inte har sån panik med att få grejorna.
    Alltid bäst att handla i surfshop som har grejorna hemma mitt i säs. Kan vara värt det lite dyrare priset att få grejorna direkt i handen ju.
    Jag har också fått vänte mkt länge på grejor jag beställt från svenska handlare… Jobbigt. tongue.gif

  • calle

    Medlem
    31 augusti, 2004 vid 10:03

    Hej!
    Att fler gör likadant gör ju inte saken bättre (1 miljard flugor kan ha fel bajs är inte gott smile.gif).
    Bra att få veta vad man kan förvänta sig.
    / Calle

  • nordgren

    Medlem
    31 augusti, 2004 vid 10:17

    Nej men det är ju sådant man får vänta sig ibland. Affärerna lovar att de är där strax men de blir försenade… Shit happens lixom… smirk.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 augusti, 2004 vid 13:32

    Japp gick själv och tuggade sönder näven förra säsongen då jag hade beställt en bräda från fuerte. Gick tom och köpte en vågis som jag egentligen inte fixade att åka på bara för att stilla abstinensen. När jag fick vågisen från ett svenskt företag så var den transportskadad. Och jag var dum nog att inte kolla paketet när jag hämtade ut brädan. Eller det gjorde jag faktist men reklamerade det ej hos Schenker utan vände mig till den surfshop som jag köpt prylarna av dagen efter. dumt dumt dumt, slutade med att jag fick reparera skadan själv för att den surfshop jag handlade av tyckte att det var större risk att brädan skulle bli skadad igen om jag skickade tillbaka brädan för att de skulle fixa det…… Blev lovad rabatt på nya prylar som jag skulle köpa hos dem. När jag återkom med mina nya önskemål på nya prylar med rabatterat paketpris blev jag ignorerad…. japp jag handlar ju inte hos dem längre…. så kan det gå

  • sofian

    Medlem
    31 augusti, 2004 vid 13:38

    Jag beställde från gunsails för ett litet tag sedan och mot mig var de väldigt sjyssta. Bla talade de om för mig att jag beställt från fel land och frågade om jag verkligen ville betala 150 pund i frakt från england när jag kunde betala mycket billigare från tyskland… Snurrigt från min sida!

    Men de talade även om för mig att min bag som jag beställde skulle ta några veckor och att allt skulle skickas då. Eftersom jag bara ville ha allt så fort som möjligt avbeställde jag bagen och fick allt efter 4 dagar!!!

    Hur sjyssta som helst och inga problem, förutom allt snurr jag själv ställde till med.

  • goingbananas

    Medlem
    31 augusti, 2004 vid 14:13

    Tack för alla svar! Stillar mina nerver lite. Behövde få ur mig lite ilska tror jag bestämt…

    Nu sitter jag som ett spastiskt offer och kollar mejlen hela tiden på svar, skulle vara skönt att få pejla av läget med dom och se hur det egentligen blir. Blir det ingen deal så vill jag gärna veta det för att öppna plånboken för något annat företag.

    Det påminner ju lite om vad SofiaN skrev, fast jag blev inte delgiven deras “plan” att sända allt på en gång trots frågor och med uppmaningen att skicka brädan direkt.

    Om dom nu skulle skicka brädan nu, och resten sen, så börjar man ju undra om dom skulle kunna vara så pass fräcka att de kräver pengar för båda leveranserna(bräda+bag senare)…

    mmmmm, vi få la se… crazy.gif

  • goingbananas

    Medlem
    1 september, 2004 vid 11:24

    vad tycks om den här lilla frasen för att knyta ihop säcken…fick det just på mejlen.

    Dear Kalle,

    sorry for this misunderstanding. I thougt that our technician already contacted you. Because the Helix Boards are sold out. We only have used ones on stock. We could offer you a special price for these boards, depends on the condition.

    If you are interested please contact us again!

    Best regards

    Silke

    GUN SAILS

    Då tackar jag för den fina service jag fått från ert explesita lilla arrangemang, må gud vandra med er genom dödens dal i väntan på den goda service som ni utlovar…

    Bra tack hej!!

  • _alexander

    Medlem
    1 september, 2004 vid 12:14

    silken skit.. kräv dom på en hel våglinje i kompensation för alla underbara seglings dagar du gått miste om pga. detta

  • goingbananas

    Medlem
    1 september, 2004 vid 12:19

    Kan du ge dig f….

    Näääeh, nu e re bara att leta vidare. Suktar efter en X-citeride, och vad möts man av…slutsåld. Får ta och ringa Mr keppler och snacka lite “bisniss”!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 september, 2004 vid 17:58

    Har BARA bra erfarenheter av GUN sails. Snabba leveranser, tydliga bekräftelser. Bäst är kanske att ni köper av Johan direkt på SURFUNIQUE (heter något annat nu). Han är rejäl och står för sitt ord. Har i övrigt inget att göra med Johan men vet genom egna beställningar att det funkar!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varning för Gunsails!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.