Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varning! Skojare?

  • hengo

    Medlem
    25 november, 2008 vid 12:39

    jag fick samma mail för några dager sedan på min annons. Googla telefonnumret så förstår du ganska snart att det är en riktig scam.

    Spelar med och ska arrangera payment me skojjarn nu 🙂 Blir jäkligt spännande att se hur han vill betala…

  • mjersen

    Medlem
    25 november, 2008 vid 13:00

    haha tänkte precis strata en likadan trtåd =).. fått mail från 2 st nu

  • mackan

    Medlem
    25 november, 2008 vid 13:26

    hehe. har fått mail fr samma man. han vill köpa min xelerator tt med cheque betalning (vilket jag iofs inte va intresserad av). vad e haken?

  • skotten

    Medlem
    25 november, 2008 vid 13:36

    hahaha the dude has a UK number and definately doesnt speak english haha I am kinna interested in fucking with this dude a little, should we mail him a custom skotten virus?`

  • brutolf

    Medlem
    25 november, 2008 vid 14:12

    Jag tänker inte ta kontakt över huvudtaget. Var mest för att kolla om fler fått det och göra er andra uppmärksamma på det. Och det lär ju kosta en jäkla massa att ringa det där nummret.

    Men berätta gärna hur det går med förhandlingarna ni som spelar vidare på det.

  • mackan

    Medlem
    25 november, 2008 vid 14:27

    Han frågar efter kontaktuppgifter nu (namn/adress/telnr). Svarar man på det så lär väl följdfrågan bli: – Ok, då behöver jag bara dina kontokortsuppgifter också så överför jag pengarna idag…

    Ungefär samma metod som fejkade paypal-admin brukar köra.

  • neven

    Medlem
    25 november, 2008 vid 14:32
    Mackan;517941 wrote:
    hehe. har fått mail fr samma man. han vill köpa min xelerator tt med cheque betalning (vilket jag iofs inte va intresserad av). vad e haken?

    Check-skammen brukar vara att de skriver en check på ett större belopp än vad proukten kostar och vill att man skickar över mellanskillnaden. Efter ett tag kommer banken på att checken inte clearar (vilket kan dröja månader, och fram tills dess har man pengarna på ens konto) och då vill ha tillbaka hela beloppet.

  • fesen

    Medlem
    25 november, 2008 vid 14:40

    @Neven 517965 wrote:

    Check-skammen brukar vara att de skriver en check på ett större belopp än vad proukten kostar och vill att man skickar över mellanskillnaden. Efter ett tag kommer banken på att checken inte clearar (vilket kan dröja månader, och fram tills dess har man pengarna på ens konto) och då vill ha tillbaka hela beloppet.

    Misstänker att dom även drar tillbaka räntan som pengarna genererat också….annars kan man ju se till att få in massa sådanahär check-pengar på ett konto med fet ränta. 🙂 Men som sagt….då bygger det på att man inte använder pengarna heller…

  • johanw

    Medlem
    25 november, 2008 vid 17:57

    @skotten 517945 wrote:

    hahaha the dude has a UK number and definately doesnt speak english haha I am kinna interested in fucking with this dude a little, should we mail him a custom skotten virus?`

    doit!!!

  • mattijas

    Medlem
    25 november, 2008 vid 20:09

    3:e mailet nu, nu får han jobba lite 🙂

  • hengo

    Medlem
    25 november, 2008 vid 22:07

    haha man undrar ju hur många hundra/tusen annonsen han just nu håller på att bolla med fram och tillbaka…

    måste va rätt svårt att blåsa folk på det här sättet nuförtiden. Typ kanske 1 på 200 som går på?

  • zilversurfarn

    Medlem
    25 november, 2008 vid 22:19

    Läste precis en artikel om det, kommer inte ihåg exakt men det var nåt i stil med att 0.0000001% faktiskt svarar och handlar på SPAM erbjudanden och det kan generera en liten nätt summa på ca 50000 kr (eller om det var dollar) per dag om man har tillgång till nåt ökänt spam register.
    Så ja, visst lönar det sig, tyvärr…

  • skotten

    Medlem
    26 november, 2008 vid 21:42

    if you are bored you could watch the latest episode of diggnation where kevin mentions that only one in 12million spams are successfull… check out the totally rad show as well while you are at the site, good for crap weather, or being at work..

    http://revision3.com/diggnation/drkevin/

  • surfmc

    Medlem
    10 december, 2008 vid 19:14

    Jag tror att han har fått tag i en kite nu för nu behöver han tillbehör, eller så letar han julklappar. Han är i vilket fall som helst på jakt efter min sele 🙂

    Sele Naish Pro small

    Ansen Philip.
    Am Highly Interested in your surf, kindly email me with the current condition and price in ( euro )???? i will await your further reply soon…..
    Justansenphilip@yahoo.fr / +447024015860

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=20942

  • zilversurfarn

    Medlem
    10 december, 2008 vid 20:25

    han försökte köpa mina högtalare oxå, verkar behöva det mesta stackarn…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varning! Skojare?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.