Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart i Stockholm till helgen??

  • goretex

    Medlem
    23 september, 2008 vid 14:44

    Ser ut att bli väst på lördagen och väst/nordväst alt. nordväst på söndagen.
    Vette fan men för mig är Görväln närmast… Är tyvärr upptagen hela lördagen men det finare ser ju ut att komma på söndagen =)

  • broderisak

    Medlem
    23 september, 2008 vid 14:53

    Du jag är också Väsby bo?. Tänkte köra på Söndagen så säg gärna till vart du skall köra så kanske vi kan köra på samma ställe???

  • goretex

    Medlem
    23 september, 2008 vid 14:57

    @BroderIsak 501969 wrote:

    Du jag är också Väsby bo?. Tänkte köra på Söndagen så säg gärna till vart du skall köra så kanske vi kan köra på samma ställe???

    Vore kul… känns som jag snackar med mig själv här… Väsbybo som heter Stefan…

    Jag åker gärna en bit extra om det är massa sköna surfzoneare där!
    Har inte surfat nu på ett par år men köpt Ett nytt segel nyligen iaf så jag är sjukt sugen på att testa det.

  • schnitzler

    Medlem
    23 september, 2008 vid 17:47

    hur är rullsand på NV? blir det några vågor?

  • lindgren

    Medlem
    23 september, 2008 vid 18:04

    vad sägs om torö i dessa vindar? värt att åka dit för att få lite sista vågor? aldrig varit där, kan man se det som ett hyfsat alternativ att åka dit i helgen istället för till västkusten?

  • goretex

    Medlem
    23 september, 2008 vid 18:05

    @schnitzler 502011 wrote:

    hur är rullsand på NV? blir det några vågor?

    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=0&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=11

    “Vid nordvästlig vind blir det hyffsad sideshore. Ostlig vind blir grym sideshore och är att föredra”

    Kanske 🙂

  • broderisak

    Medlem
    23 september, 2008 vid 18:22
    Goretex;501970 wrote:
    Vore kul… känns som jag snackar med mig själv här… Väsbybo som heter Stefan…

    Jag åker gärna en bit extra om det är massa sköna surfzoneare där!
    Har inte surfat nu på ett par år men köpt Ett nytt segel nyligen iaf så jag är sjukt sugen på att testa det.

    Jag är också en återfalls surfare som körde mycket för många års sen. Har bara kört några pass sen i somras . Men visst kan vi åka nånstans men jag kan säga på en gång att jag är inte nån wawe snubbe med massa volter och glid. Utan kanske mer av en som gillar att bränna fram och tillbaka i viken med lite typ gibbar ibland. Själv då???

  • creative

    Medlem
    23 september, 2008 vid 19:04

    Tjena killar. Ni behöver inte känna er ensamma.
    Jag bor också i vilda Väsby…
    Görveln Kanske inte är helt tokigt på söndag. Annars så är rullsand riktigt najs. Om det fläktar på .

  • broderisak

    Medlem
    23 september, 2008 vid 19:17

    Görveln Har jag åkt förbi nån gång men det ser ju helt dött ut där?? Håller klubben på där eller har dom lagt ner??

  • staffomania

    Medlem
    23 september, 2008 vid 21:02
    BroderIsak;502048 wrote:
    Görveln Har jag åkt förbi nån gång men det ser ju helt dött ut där?? Håller klubben på där eller har dom lagt ner??

    Det var väl som själva fan att det ska börja blåsa när man lämnat in brädan på lagning. Får väl köra med tjejens Viper i helgen.

  • goretex

    Medlem
    23 september, 2008 vid 21:32

    Haha… massa folk från Lapplands Väsby alltså…
    Jag kör ju på mina gamla grejer från 93 med små uppdateringar, lär väl blåsa för mycker för mitt nya segel 7.5 vilket man får hoppas på… Roligare när de brallar på!

    Har också vart förbi Görväln ett par gånger och de ser minst sagt lite dött ut…
    En annan spot som kan funka för NV är tydligen
    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=0&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=158
    har aldrig testat det förr…
    Jag är också mer åt slalom hållet, klart man leker när man hamnar på ett vågställe men det är väl mest tvättmaskin man leker då!

    Rullsand, tar ett par timmar dit från Väsby ungefär va?

  • broderisak

    Medlem
    24 september, 2008 vid 05:12

    Rullsand är ca 1,5 -2 tim. Är du sugen på att åka dit ?

  • goretex

    Medlem
    24 september, 2008 vid 06:24

    Inte på söndag… Får bli nåt lite närmare för mig men ser nu också på Windguru att det är en annan vindriktining nu, mer väst och syd syd/väst och att det blir något mindre vind, kl. 14 har de minskat från 10m/s till 7m/s

  • goretex

    Medlem
    24 september, 2008 vid 06:27

    Inte på söndag… Får bli nåt lite närmare för mig men ser nu också på Windguru att det är en annan vindriktining nu, mer väst och syd syd/väst och att det blir något mindre vind, kl. 14 har de minskat från 10m/s till 7m/s
    Kollade på prognosen vid Görveln.

  • tsurf

    Medlem
    24 september, 2008 vid 15:52

    Vad hände med vinden??? Suck

Sida 1 av 6

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart i Stockholm till helgen??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.