Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Vart ska man resa i September?- På väg att ge upp!

  • Vart ska man resa i September?- På väg att ge upp!

    Publicerad av skydive på 18 augusti, 2013 vid 11:00

    Hallå!

    Hade en kiteresa bokad till El Gouna i början på september ihop med en ickekitande flickvän.
    Med tanke på läget i landet har resan ställts in och vi måste nu hitta ett nytt resmål. Har kollat på Grekland (kreta & Karpathos) men inte hittat nått riktigt bra ställe där.

    Är det någon som har förslag på trevligt ställe för en vecka som även passar en ickekitande flickvän? Prisspann: Ca 6-7.000:-

    Det svåra är att hitta ställen som är vindsäkra OCH trevligt för tjejen.

    Otroligt tacksam för alla tips!

    Oerhört tacksam för tips!

    rhizome svarade 10 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • emerson

    Medlem
    19 augusti, 2013 vid 13:36

    Jag är i samma situation som dig, jag skulle flyga den 25/8 till El Gouna. Svårt att hitta något som är vindsäkert och bra för tjejen som ska lära sig kitesurfa.

  • nickeapa

    Medlem
    19 augusti, 2013 vid 21:29

    Portugal?

  • pelle-surf

    Medlem
    21 augusti, 2013 vid 04:13

    Eller varför inte Paros, vindsäkert och säkert minst lika trevligt för en icke kitande flickvän.
    http://www.destination.se/charter?price=0_63948&search=paros
    Även jag har bokat El gouna, men i Februari, hoppas det lugnat ner sig till dess.

  • emerson

    Medlem
    21 augusti, 2013 vid 10:20

    Det blev Rhodos och Kremasti för mig.
    http://www.kiteprocenter.gr/

  • mikepunisher

    Medlem
    22 augusti, 2013 vid 13:43

    @emerson 714905 wrote:

    Det blev Rhodos och Kremasti för mig.
    http://www.kiteprocenter.gr/

    Tänkte precis rekommendera Rhodos. Kremasti är nice o hänga på. Choppigt, men väldigt vindsäkert på sommaren. Var där i slutet av September en gång och då var det någon dag det inte blåste på.
    Ligger oftast på ca 7-8 m/s på förmiddagen till typ 14. Sen ökar det och kan ligga på ca 12-16 m/s.

    Man kan också åka på en dagstur till Prasonisi på Rhodos och köra plattvatten, chop eller vågor. Mycket folk där dock. Körde där i September en gång och då var det lite mindre folk än vad det är på högsäsongen. Väldigt vindsäkert.

    /MIK

  • rhizome

    Medlem
    26 augusti, 2013 vid 19:59

    Jag hade nog övervägt att åka till Gouna ändå. Södra sinai är så långt från kairo att ni knappast kommer märka av några våldsamheter överhuvudtaget. Dessutom ägs Gouna av bröderna Sawiris (egyptens rikaste/mäktigaste familj) och är ett tillhåll för eliten i landet. Ingenting kommer hända där.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Vart ska man resa i September?- På väg att ge upp!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.