Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vart tar man med frun i febr.

  • smdj

    Medlem
    6 oktober, 2011 vid 21:28

    man tar frun i tvåan alla månader

  • plattvatten

    Medlem
    6 oktober, 2011 vid 23:16

    visst 37 grader, breakin wind

  • lance

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 05:36

    Dirty guys, DIRTY !!

  • hydrolift

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 06:37

    Ha ha, som man frågar får man svar!!!

  • zedde

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 07:01

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=ieAqWl9adeE&feature=related”]Kiteboarding Paradise – YouTube[/ame] här var vi förra året i mars. Det kan jag rekommendera.

  • sailortrash

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 07:12
    smdj;672158 wrote:
    man tar frun i tvåan alla månader

    din fru har nog skägg…

  • sourra

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 08:40
    Zedde;672189 wrote:
    Kiteboarding Paradise – YouTube här var vi förra året i mars. Det kan jag rekommendera.

    Hur var vindtillförlitligheten? Och hur meckigt är det att ta sig dit. Jag har sneglat på stället förut men fick känslan av att det var ett äventyr i sig bara med resan.

  • lance

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 10:31

    Så var är Kiteboarding Paradise då?
    Känner inte igen området….. inte Rågelund direkt…

  • skanepaul

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 11:51

    Du tar henne till Kap Verde, Sal och bor på Riu Funana där hon kommer stortrivas och surfar gör du precis i anslutning till
    Funana!

    Feb 2010:

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=71392&highlight=Ponta

  • lance

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 17:58

    Kap Verde alternativt verkar riktigt intressant. Har kollat upp hela förslaget, resa med Fritidsresor, boendet, vindstatistik osv. Känns som det skulle kunna bli ett bra alternativ 🙂

    Kan ngn berätta mera om Kite där?

  • johan_rydstrom

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 18:06
    SkånePaul;672237 wrote:
    Du tar henne till Kap Verde, Sal och bor på Riu Funana där hon kommer stortrivas och surfar gör du precis i anslutning till
    Funana!

    Feb 2010:

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=71392&highlight=Ponta

    Jo, där e grymt men kanske också värt att nämna är att det är side-off och (så vitt jag vet) ingen rescue.

    Bra, om du har bra koll!

  • lance

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 18:27
    johan_rydstrom;672264 wrote:
    Jo, där e grymt men kanske också värt att nämna är att det är side-off och (så vitt jag vet) ingen rescue.

    Bra, om du har bra koll!

    Mmmm det kan ju vara så där men jag körde Side off i Marocko i juli i 25 knots och kom tillbaka till Sverige så det bör jag behärska 🙂
    Kite centret på Kap Verde har rescue fram till 17.00 om det nu inte är bortplockat på off season eller ngt. Men det beror väl på var man kör antar jag…..

    Mer info tack, har du varit där? Har du bilder eller annat så maila gärna…. 🙂

  • johan_rydstrom

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 18:39

    Kolla Pauls länk, de bilderna visar väl när det är som bäst. När jag var där körde vi mest på andra sidan, Shark Bay, side on och enbart småvågor.

    Men där är det inte så fru-vänligt…

  • skanepaul

    Medlem
    8 oktober, 2011 vid 06:07

    Det finns rescue precis vid Funana och det är plattvatten där som gäller där, Ponta ligger en liten promenad norrut på samma sida.

  • alohasurfer

    Medlem
    9 oktober, 2011 vid 18:22

    Kom ner till Sydafrika Lance, jag är där från december-februari och kan kitta er lite 😉 Varmt, vind varje dag, och massa upplevelser från natur till vinprovning!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vart tar man med frun i febr.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.