Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing våruppdatering S-66.com

  • våruppdatering S-66.com

    Publicerad av s66 på 14 maj, 2008 vid 19:46

    Tjena,

    Precis hemkommen från den andra dagens surf denna veckan. Sverige bjuder på fina förhållanden nu på våren!
    Måndags hade vi 5,0 och Freewave 86an…1,5- 2m vågor i Äspet- Åhus, vi seglade hela dagen och hade skitskoj!
    Idag va vi på vårt sjöbrisställe i Karlskrona, Torhamn. Funkade fint med 5,3…freestyle i några timmar.

    Jag har varit lite dålig me att uppdatera min hemsida men skriver lite om säsongsstarten och lite av varje.

    ta en titt!

    Mvh Andreas

    pelle_o svarade 16 år sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • simpa

    Medlem
    14 maj, 2008 vid 21:38

    @S66 465521 wrote:

    Tjena,

    Precis hemkommen från den andra dagens surf denna veckan. Sverige bjuder på fina förhållanden nu på våren!
    Måndags hade vi 5,0 och Freewave 86an…1,5- 2m vågor i Äspet- Åhus, vi seglade hela dagen och hade skitskoj!
    Idag va vi på vårt sjöbrisställe i Karlskrona, Torhamn. Funkade fint med 5,3…freestyle i några timmar.

    Jag har varit lite dålig me att uppdatera min hemsida men skriver lite om säsongsstarten och lite av varje.

    ta en titt!

    Mvh Andreas

    VA?? har jag missat något? Fina förhållanden nu på våren? Har det blåst? :confused2:

  • s66

    Medlem
    15 maj, 2008 vid 07:45

    De beror kanske lite på vart man bor rent geografiskt i landet, jag bor på sydost kusten och här har varit bra nu i veckan och kommer nog att kunna bli lite i helgen me.
    Kanske inte Falun är landets blåshål direkt 😉
    Kom ner o segla me oss vet ja… 🙂

    Mvh Andreas

  • surfslusken

    Medlem
    15 maj, 2008 vid 10:40

    @S66 465521 wrote:

    Tjena,

    Precis hemkommen från den andra dagens surf denna veckan. Sverige bjuder på fina förhållanden nu på våren!
    Måndags hade vi 5,0 och Freewave 86an…1,5- 2m vågor i Äspet- Åhus, vi seglade hela dagen och hade skitskoj!
    Idag va vi på vårt sjöbrisställe i Karlskrona, Torhamn. Funkade fint med 5,3…freestyle i några timmar.

    Jag har varit lite dålig me att uppdatera min hemsida men skriver lite om säsongsstarten och lite av varje.

    ta en titt!

    Mvh Andreas

    Hmmmm……oj, va ju…typ..hmmm…jätte intressant de där. Kan du inte berätta lite mer om va du gör om dagarna?

  • s66

    Medlem
    15 maj, 2008 vid 12:25

    Du vet Isa, jag har jävlar i inte tid o ligga i ett badrum uppe i Sthlm o mura när de e vind!

  • surfslusken

    Medlem
    15 maj, 2008 vid 12:38

    @S66 465636 wrote:

    Du vet Isa, jag har jävlar i inte tid o ligga i ett badrum uppe i Sthlm o mura när de e vind!

    Jalpar man omkring me 5,3a o 120liters freestyle bräda så e de ju ingen vind.
    O du, ida ligger ja inte i nåt badrum, ja kör lite altan istället som omväxling.

  • mahi

    Medlem
    15 maj, 2008 vid 21:50
    S66;465521 wrote:
    Tjena,

    Precis hemkommen från den andra dagens surf denna veckan. Sverige bjuder på fina förhållanden nu på våren!
    Måndags hade vi 5,0 och Freewave 86an…1,5- 2m vågor i Äspet- Åhus, vi seglade hela dagen och hade skitskoj!
    Idag va vi på vårt sjöbrisställe i Karlskrona, Torhamn. Funkade fint med 5,3…freestyle i några timmar.

    Jag har varit lite dålig me att uppdatera min hemsida men skriver lite om säsongsstarten och lite av varje.

    ta en titt!

    Mvh Andreas

    Vad hände?
    Du kan ju omöjligt syfta på i år.

  • s66

    Medlem
    16 maj, 2008 vid 12:41

    @mahi 465769 wrote:

    Vad hände?
    Du kan ju omöjligt syfta på i år.

    Nej förra året såklart….hehe

    I måndags va de fint, ostliga vindar….några valde att göra Gislöv men vi körde Äspet.

    Torhamn i Karlskrona funkar jäkligt bra när det är SV vilket de oftast är och blir sjöbriseffekt precis som Haga Park om inte bättre bara de e klart i luften och lite värme.

    Så va de…

  • pelle_o

    Medlem
    17 maj, 2008 vid 07:59

    @S66 465923 wrote:

    Nej förra året såklart….hehe

    I måndags va de fint, ostliga vindar….några valde att göra Gislöv men vi körde Äspet.

    Torhamn i Karlskrona funkar jäkligt bra när det är SV vilket de oftast är och blir sjöbriseffekt precis som Haga Park om inte bättre bara de e klart i luften och lite värme.

    Så va de…

    Visst kan det vara bra men bättre än Haga Park vet jag inte, körde bom flera gånger i fjol när det var 4.7 på Haga P. Kräver lite mera grundvind.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing våruppdatering S-66.com

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.