• Våtdräkt

    Publicerad av anonym-anvandare på 8 april, 2002 vid 18:06

    Jag skall skaffa en ny våtdräkt nu men problemet är att jag är så långsmal.Vilket märke är bäst. Jag har en F2 nu men den är allderles för kort och håller inget vidare, varken matrealet eller värmen.
    Jag är 190cm 65kg midja 80cm bröst90cm.

    anonym-anvandare svarade 22 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 april, 2002 vid 20:41

    Testa ett sugrör hehehehe . Du har en surf skola och ställer en sån fråga ???? då bör du väl veta vad som är bra eller inte ??? ellar kan inte MEGMAX sponsra dig med en ??? du har ju reklam för dom på din sida . avänder själv en neil pryde helt kanon våtdräkt är ju som färskvara byta varje år max vart annat så lycka till

  • fredrik-b

    Medlem
    8 april, 2002 vid 21:04

    Hej du…
    Jag får ta och slå ett slag för Neil Prydes nya dräkt E2 apex dräkt. HELT KANON BRA!, jag har liknande kroppsbyggnad, 191/76kg och använder en MT(medium Tall), passar perfekt. Det absolut bästa med denna dräkten är värmen, man känner inte av kylan överhuvud taget och jag har aldrig kännt att det läckt in vatten eller att man fryser om kroppen. Visst denna dräkten ligger på ca 3000 kronor men jag tror aldrig du ångrar dig för med denna dräkten är det inget problem att köra hela vintern. Ett tips för vårkantens surfing är NeilPrydes nya väst+huva(dvs västen sitter ihop med huvan). endast 0,5mm tjock med titanium beläggning. Om jag ska vara helt ärlig så var jag skeptisk, tills jag kom i vattnet!, det känns inte som man har en huva på sig och tack vare att västen sitter ihop blir den helt tät i nacken och halsen, frysa är bara att glömma med den. Men ett hett tips är att skaffa dig en ny dräkt och slippa frysa i vår och till vintern…
    Lycka Till!
    Mvh Fredrik Bengtsson S-43

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 april, 2002 vid 21:34

    Jag har redan provat ett sugrör, men det var för kallt men tack för tippset i alla fall.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 april, 2002 vid 21:42

    Tack Fredrik B.
    Det får nog bli en sådan+luva så man kommer ut på vattnet någon gång, kansje ner till varberg. din bild fungerade tyvärr inte…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 april, 2002 vid 22:45

    Har du västen innanför våtdräkten ?
    Eller utanför ?

  • jeppe

    Medlem
    9 april, 2002 vid 06:19

    Tjena!
    Har precis beställt en sådan väst/huva, man skall ha den utanför enligt SP.

    /Jeppe TS

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 april, 2002 vid 20:46

    Tjenare!
    När ni ändå är inne i diskussionen….
    Jag är 2 m väger drygt hundra….
    Någon som vet vem som gör låååånga dräkter??

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 april, 2002 vid 06:14

    långa och breeeeeeeda!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.