Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkter??

  • Våtdräkter??

    Publicerad av anonym-anvandare på 14 maj, 2000 vid 19:12

    Någon som har bra tips var man kan köpa billig våtdräkt i stockholm. vad bör man tänka på när man köper våtdräkt? Vill kunna ha endast en våtdräkt som man kan använda hela säsongen dvs även när det börjar bli lite kallare. Jag är nybörjare och kommer att få bada en del.

    wisco svarade 24 år sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • robin

    Medlem
    15 maj, 2000 vid 06:59

    En 4 3 mm våtdräkt funkar nästan jämt. 4 3 innebär fyra mm tjocklek på kroppen och tre i ärmar och sånt. Se till att den sitter någorlunda tajt över kroppen så att det inte kan komma in så mycket vatten. Den ska däremot inte strama, för då kommer du att bli så jäkla trött så fort du seglar, och framför allt när du tränar vattenstarter. Idealiskt är om den sitter så löst att man knappt känner den, men ändå så tajt att det är knepigt att ta tag i den utan att få med lite hud, fast det är inte lätt att hitta en sån våtdräkt:-) En våtdräkt värmer även om den sitter lite löst här och var (min är lite lös över bröstkorgen men den är ändå varm och skön) Enda stället dräkten inte ska sitta helt tajt är på armarna. Ärmarna ska vara lite lösa för att man inte ska bli trött.

    Det finns tre affärer i Sthlm som säljer surf, och det är Skidsport, Beli Marin och Bunk. Bunk kan man nog hitta billiga dräkter hos, fast jag vet inte om de alltid har öppet.

    /Robin

  • cosmos

    Medlem
    15 maj, 2000 vid 07:46

    kolla ´även in på nån affär som säljer vattenskidor/wakebord saker, själv kör ja me en vattenskid dräkt (tror inte de e så stor skillnad)
    du ska absolut inte köpa någon med korta ben å armar då det kommer att bli förbaskat kallt vid vår och höst. sen om den blir för varm så kan man ju alltid surfa utan dräkten. man kan ju till och med så lite sol på sig då… 🙂

  • stickan

    Medlem
    15 maj, 2000 vid 10:38

    Ett tips kan vara att kolla så armbågarna är förstärkta på något sätt även knäna men det är nog alla dräkter, min var inte förstärk så det gick snabbt sönder när man kravlade sig upp på brädan.

    Mvh Stefan

  • wisco

    Medlem
    15 maj, 2000 vid 11:44

    våtdräkter brukar vara svinigt mycket dyrare i vattenskid affärer å dykaffärer jämfört med windsurfingaffärer

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkter??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.