Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våtdräktsfrågor

  • Våtdräktsfrågor

    Publicerad av regfellow på 15 november, 2010 vid 20:25

    Vilken är den bästa combon om man skall ha 2 st våtdräkter för åretruntkörning?

    Funderar på en 5,5/4.5a med huva(kan man rulla ner huvan utan att hela dräkten blir vattenfylld?) och en 3/2a.

    Har en 4/3a men har upplevt den som ganska varm och nu är det lite kallt om armarna om man kört ett tag… enligt leverantören funkar den bäst runt 10 grader och det stämmer ganska bra enligt mig.

    /M

    oskarryden svarade 13 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • skotten

    Medlem
    15 november, 2010 vid 22:18

    I ride a 5/3 mystic single lined with metalite under in the winter… with shoes gloves etc… buy you may have recently seen me in a couple of films…

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=JUqJUH55zxQ&feature=related”]YouTube – The best of fat bastard[/ame]

  • tobas

    Medlem
    15 november, 2010 vid 22:49

    Kör med 5,5/4,5 och den är riktigt go. Hittills har jag bara haft huvan uppe en dag och övriga gånger så visst kommer det in lite vatten men det har mest varit gött avsvalkande. I och med att den är så smidig så känns det som om den vore tunnare än min gamla 5/3á. Kommer nog för egen del kombinera den här med min shorty. 5/3án kommer nog icke brukas så mycket mer 😉
    Lycka till / Tobas

  • sourra

    Medlem
    16 november, 2010 vid 12:55

    Vill du kunna köra även på de kallaste av dagar så rekommenderas Xcels 6/5/4 av många, närmare bestämt av varenda kotte som äger en. Det enda gnället är möjligtvis att det kan bli lite väl varmt ibland…

  • yann

    Medlem
    16 november, 2010 vid 13:41

    Beror på var du bor. Skåne och västkusten kör man sällan i minusgrader eftersom det nästan alltid är plus så fort det blåser sydligt eller västligt så då tycker jag man klarar sig med en fodrad 5/4 med integrerad huva. Vågsurfingdräkter är nästan alltid fodrade i tjocklekarna 5/4 och uppåt. Bor du på östkusten eller i norrland skulle jag gå på 6/5/4. Ska du bara ha två dräkter hade jag kört en (ofodrad) 4/3. Sommaren är kort och det är ofta skitväder när det blåser ändå.

  • johanw

    Medlem
    16 november, 2010 vid 15:24

    kolla me kent på http://www.ontopsports.com han har stenkoll

  • oskarryden

    Medlem
    16 november, 2010 vid 16:16
    JohanW;639745 wrote:
    kolla me kent på http://www.ontopsports.com han har stenkoll

    Han hjälpte mig med våtdräkt för ett rätt bra tag sen. Blev skitbra! Hade inte tid att åka ner till skåne så jag skickade mina mått. Våtdräkten satt som handen i handsken! Andale!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våtdräktsfrågor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.