Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräktskvaliteter?

  • cosmoskatten

    Medlem
    6 december, 2001 vid 15:05

    Sitter också och lurar lite på våtdräktsalternativ för nästa säsong. Jag bor i Stockholm och efter den här otroligt blåsiga senhösten har jag bestämt mig för att förlänga säsongen till slutet av november åtminstone.
    Har en NP MPS 4000 (5/3 SD) jag är väldigt nöjd med. Ruggigt bra stretch i den.
    Känns dock som det behövs kompletteras upp med rushguard eller väst (med eller utan huva) och eventuellt ett par neopreneshorts under för att klara de riktigt kalla dagarna. Någon som har erfarenhet att dela med sig?

    MVH C

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 december, 2001 vid 16:11

    Huva ger oerhört mycket vad gäller värme men gör att man tappar lite i balans. Handskar är också skönt men krampen kommer som ett brev på posten, jag har provat både tum och fingerhandskar i neopren. Tumhandskarna var bättre men långt ifrån bra. Huva funkar dock helt ok.

  • jonas-j

    Medlem
    6 december, 2001 vid 18:14

    Om jag skulle köpa en ny våtdräkt så skulle jag kolla på en Musto. Den e både varm och mycket vällgjord. Ett stort plus är de knän och smallben som är välförstärkta. Jag har kompisar som har haft ´Neilpryde som genast gick sönder lite överallt. Man får väll hoppas att du hittar den rätta för dig
    mvh jonas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 december, 2001 vid 18:46

    Köp iaf inte solas torrdräkt grymt dålig kvalite på den. spricker överallt och ska man reklamera så får man ju vara utan dräkten. dvs ingen segling så då är det kört.. man tvingas köra med sin skit dräkt helt enkelt.

    så det är så viktigt att köpa rätt…

    Annars är north dräkten som säljs ut nu kanon. varm smidig och bra kvalite…

    Markus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 december, 2001 vid 20:15

    Det var syd att den varma dräkten bara finns i storlek 48.Men om north dräkten är superbra så kanske jag köper en nästa år ändå.

  • surferboy

    Medlem
    6 december, 2001 vid 20:46

    Jag skaffade en North-Sails Comp Super semi dry 5,5/3,5 mm förra våren som har funkat kanon. Jag kan sticka ut med den på nu utan problem. Den har en extra väst inbyggd som värmer ryggen och magen lite extra. Dessutom så är den otroligt mjuk och följsam jämfört med tidigare dräkter jag haft. Tidigare har jag haft NeilPryde men har definitivt gått över till North. North har ju även tjejdräkter vilket kanske är en fördel?!?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 december, 2001 vid 19:42

    Vem säljer ut north?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 december, 2001 vid 09:28

    känner någon till fluid?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 december, 2001 vid 07:46
  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 december, 2001 vid 19:41

    Jag kör med en sola torris och jag måste säga att jag e nöjad som tusan.. det som skulle vara dåligt med den är att den e så satans varm…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 december, 2001 vid 11:37

    Hoj.
    Jag har surfat 8.1.2001 och 6.12.2001 i Finland och det är kallt. 0 vatten och -3 C luft är rekordet och jag måste säga endast två grejer har betydelse med dräktens värme: Tjocklek och hur bra den sitter. Jag kan påstå att en gammal 6-4 mm Sola Evolution Titanium etc etc är varmare än min ny ProLimit 5-4 mm hyper dyper torrdräkt. Prolimiten läcker vatten från första dagen… Den funkar med en 1-2mm extra dräkt under, vantar, huva, 6 mm tossor. Dessutom känner man sig naken med dom nya flex – dräkterna… Köp en tjock Sola.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräktskvaliteter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.