Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vattenstart?

  • vattenstart?

    Publicerad av anonym-anvandare på 2 februari, 2003 vid 16:44

    Hur gör man egentligen när man ska vattenstarta för att inte sjunka, eller snarare tryckas ned av seglets tyngd?
    Undrar dessutom om man kan vattenstarta med ett chambersegel?

    tomtenissen svarade 21 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • kungdenknege

    Medlem
    2 februari, 2003 vid 18:03

    Klart det går att vattenstarta med cambers, lite tyngre bara. Hur man gör har berättats i ett otal trådar på sistonde, sök lite..

  • gurra1978

    Medlem
    2 februari, 2003 vid 18:42

    gör så här så sjunker du definitivt inte grin.gif

  • garage

    Medlem
    3 februari, 2003 vid 15:25

    Hej

    Är det du på bilden? Vad är det för märklig konstruktion? Funkar den?

    Mvh Andreas

  • calle_b

    Medlem
    3 februari, 2003 vid 16:19

    Hej! Finns massor på konfen ang just detta smile.gif

    Vinden är det juh som håller upp seglet, inte du…

    Ha d gott!

    Ps: Jävla galen bild, I like smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif Ds

  • gurra1978

    Medlem
    3 februari, 2003 vid 18:48

    Det är jag på bilden. Konstruktionen består av en snowboard med fyra långfärdsgrillor. Mellan plankan och snowboarden har jag en distans iform av IKEA:s skärbräda. Fungerar både på is och snö. Väldigt underhållande med god abstinens mildrande verkan.

  • calle_b

    Medlem
    3 februari, 2003 vid 20:44

    IKEA alltså? Dom e inte dumma… wink.gif

    Nu kommer det mer vitt skit så man får väl börja bygga…

    Ha d gott

  • garage

    Medlem
    4 februari, 2003 vid 08:39

    Hej!

    Himla enkel och fin konstruktion men den ser lite knepig ut att svänga på. De modeller jag sett tidigare har massa skateboard truckar osv för att just kunna svänga. Hur pass manövrerbar är denna konstruktion?

    Mvh Andreas

  • gurra1978

    Medlem
    4 februari, 2003 vid 12:16

    Konstruktionens fördel är just att den är enkel, hållbar och rolig både på snö och is. Dess främsta nackdel är just problemet att svänga. Det går att slå men att gippa är svårare, det krävs mycket träning. Man får stå långt bak så att främre medparet lyfter lite sen går det. Jag kommer att jobba vidare på konstrutionen så att den får liknade egenskaper som alla isseglare med skateboardtracks. Då kommer den vara grym!

  • tomtenissen

    Medlem
    4 februari, 2003 vid 12:21

    Ho,ho,ho!
    Jag har byggt en liknande konstruktion med hjälp av mina nissar. Satte tomtemor på att baka en twin-tip av pepparkaka och bad Gnorp, den störigaste lille skitnissen i stallet, att ta loss medarna från julklappssläden och montera dem på brädan!
    Skiten fungerar så bra att jag funderar på att ta patent på den och börja sälja den i Malmöområdet! grin.gif
    (Väldigt underhållande denna också, med god abstinensmildrande verkan, och med en ytterligare fördel: du kan käka upp den med polarna på stranden vid årets första “riktiga” surf!) smirk.gif

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vattenstart?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.