Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vattenstarta eh ripper 12

  • vattenstarta eh ripper 12

    Publicerad av sekura på 15 augusti, 2007 vid 09:04

    tjena jag har tidigare kört med en crossbow 06 12 så har jag bytt till en 12 ripper -06 den är ju helt jävla störd att få upp ur vattnet gör ja fel lite tips tack för att crossbowen räckte det att titta på och säga flyg så gjorde den det är det något magiskt ord jag ska säga till min eh då jag gärna vill behålla den feta draken…… hjälp mig jag ligger och plaskar:confused2:

    tom-tom svarade 16 år, 8 månader sedan 31 Medlemmar · 66 Svar
  • 66 Svar
  • congolasse

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 10:29

    Har precis köpt en ripper 14 som jag inte har hunnit ut och testa men har hört att de kan vara ganska sura o få upp ur vattnet om man inte bottnar.
    Är det läge att köra denna med 5:te lina om man ska ut o sätta draken i plurret på lite djupare vatten?

  • larssa

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 11:13

    Har inte kört EH Ripper själv, men det borde väl vara som alla andra BOW/SLE dra i den ena styrlinan tills draken vänder upp.

  • sekura

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 11:24

    Jag har försökt dra i styrlinorna, men den kommer inte ut på sidan som t.ex. crossbowen. är lättare att starta den som en c-kite springa eller simma mot draken.

  • mcdplb

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 12:19

    @sekura 405615 wrote:

    tjena jag har tidigare kört med en crossbow 06 12 så har jag bytt till en 12 ripper -06 den är ju helt jävla störd att få upp ur vattnet gör ja fel lite tips tack för att crossbowen räckte det att titta på och säga flyg så gjorde den det är det något magiskt ord jag ska säga till min eh då jag gärna vill behålla den feta draken…… hjälp mig jag ligger och plaskar:confused2:

    Varför bytte du från Crossbow till Rippehr? (Vad gillade du inte med Crossbown?)

  • sekura

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 12:24

    det jag inte gillade med crossbowen va att den va slö. EH:n är mycket snabbare och jävligt go att hoppa med men det hjälper inte mig så mycket nu när det är svårt att vattenstarta den.

  • hbgkitare

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 12:27

    Skall ge dig rapport om vad jag tycker om nya Crossbow3 när jag varit ute och testat den idag, skall vara snabb i alla fall och inte trög!

  • hildingdude

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 12:39

    du kan ju pröva att dra hem ordentligt i båda baklinorna så att kiten “backar” up och sedan loopa up den igen. annars brukar det hjälpa att dra i framlinorna när man vattenstartar en seg bow.

  • sourra

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 13:36

    Jag förstod inte riktigt den sista men annars är ju universallösningen att släppa bommen helt och sen ta tag i ena styrlinan och hålla den hårt dragen tills kiten vandrar ut och ställer sig.

  • gh0st

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 16:15

    Jodå, det är bara att dra i styrlinan.

  • skanepaul

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 16:51

    Går inte…:)

  • skotten

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 17:14

    hi man, sorry aint been able to reply sooner.

    if you are in light wind… you can do a few different things, the old trick of swimming towards the kite so it falls on its back works pretty well, then get it round to the side of the window, ir hope it just falls on its back, leading endge up, then tug on the front lines.

    As for harder wind, as mentioned before, ler go of the whole bar and pull on one of the steering lines… dont be all jerky, and dont get frustrated and pull too much on the line.

    I promise you that it works, all the http://www.kiteboarding.se students (in the south at least) manage to get the kite out of the water no probs.. what we can do is hook up on the beach and I can check your kite and make sure its not fucked.

    Good luck, and hugs.

    Skotten

  • edorf

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 17:58

    krascha inte draken i vattnet så slipper du försöka vattenstarta…

  • skejtar_henke

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 18:48

    @edorf 405764 wrote:

    krascha inte draken i vattnet så slipper du försöka vattenstarta…

    Helt revolutionerade och lysande ide. Att man inte tänkt på det innan..

  • sourra

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 21:31

    Just ja – få inte för dig att linda linan runt handen eller nåt sånt dumt. Kläm skiten mellan tumme och pek så ska du nog få vara 10-fingrad ännu några år.

  • hugeo

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 22:34

    @edorf 405764 wrote:

    krascha inte draken i vattnet så slipper du försöka vattenstarta…

    helt jevla rätt, ge fan i det bara

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vattenstarta eh ripper 12

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.