• danger

    Medlem
    22 november, 2011 vid 21:11

    Malmöbojarna på viva-kartan har vattentemperatur:
    http://vivakarta.sjofartsverket.se/

  • regfellow

    Medlem
    22 november, 2011 vid 21:25

    7 grader… är ju nästan fesljummet! =P

    Tack för tipset!

  • farbrorfraz

    Medlem
    22 november, 2011 vid 23:20

    Det är ganska kallt i vattnet. Inte jättekallt, men inte direkt varmt. Definitivt inte lagom varmt.

    Annars har väl vår kära ifm.frv.dk vattentemp med tror jag.

  • filip81

    Medlem
    23 november, 2011 vid 09:42

    “Det är ganska kallt i vattnet. Inte jättekallt, men inte direkt varmt. Definitivt inte lagom varmt. “

    Gött snack!

  • pathfinder

    Medlem
    23 november, 2011 vid 11:05

    Jag är inte så sugen på att kita nu. Iite sug har jag, men inte direkt lust, Definitivt inte lagom lust! 😉

  • roland

    Medlem
    23 november, 2011 vid 13:41

    Drar på en downwinder nu… men här e det ca 28g i vattnet

  • pjoter

    Medlem
    23 november, 2011 vid 15:22

    28g i göteborg? gött!

  • nn4an_mike

    Medlem
    23 november, 2011 vid 16:11

    Hans. Du är dum som skriver det. Du borde bo mer i Sverige din urbota slacker. Kom hem och rätta dig i ledet.

  • roland

    Medlem
    23 november, 2011 vid 21:20

    synd att du e där..när här e här

  • m3lk3r

    Medlem
    23 november, 2011 vid 22:19

    tänkte passa på att fråga nu när ni snajjar vattentemperatur
    vad ska ni kajtare köra med för dräkt till helgen? har ju inte vart i plurret på 1 månad eller nåt så jag har ingen aning, är det 3/2 som gäller fortfarande?

    nä men jag har ju bara en 5/3, tror inte jag körde med den förra året vid den här tiden… kanske underställ och köpa ett par stängda handskar?

  • bisquit

    Medlem
    23 november, 2011 vid 23:26

    Har kört med 5/4/3 i nån månad, senast i onsdags. 5mm boots och 5mm 3-fingersvantar. Det + huva funkar för mig i helgen.

    Håll det tätt bara – tejp, kardborr vaduvill

    Just de – jag har underställ på överkroppen, mest för jag fryst om armar vid fikapauser uppe på stranden. Kaffet är man inte utan.
    Men så länge jag rör mig är jag varm med ovanstående. Man får framkalla invärtes värme med burpees om kylan tränger på!

    edit: börjar bli kallt om fötterna i vattnet med 5mm, men det är nog för jag inte har det tätt – skaftet utanpå eller innanför, det eviga dilemmat! tätmetoder välkomnas!

  • grodanboll

    Medlem
    24 november, 2011 vid 09:44
    bisquit;675926 wrote:
    edit: börjar bli kallt om fötterna i vattnet med 5mm, men det är nog för jag inte har det tätt – skaftet utanpå eller innanför, det eviga dilemmat! tätmetoder välkomnas!

    Jag kör med strumpor i våtskorna, ytterligare ett lager som håller värmen lite bättre. För övrigt har jag dubbla underställ och värmeväst under min 6/4 våtis och såklart hood och handskar. Tar ungefär en halvtimme att kränga på sig skiten, men vad ska man göra?? Sist jag var ute frös jag om fingrarna, men annars var det ok. Kan tillägga att det var soligt den dagen.

    Frågan är hur fan man kan göra för att hålla fingrarna varma? Givetvis har jag våthandskar, men det tycks ju inte hjälpa längre. Har funderat på att lägga värmepack i handskarna. Team Sportia säljer små värmepack som är ämnade för fötterna, kostar 29:- och värmer i 5 timmar. Kanske kan va nåt?

  • pjoter

    Medlem
    24 november, 2011 vid 22:24

    körde bortåt 2h idag med 6/3 i diset och frös inte ett dugg. Än är det inte underställsväder i skåne iaf.

  • ghiller

    Medlem
    5 januari, 2012 vid 07:55

    Jag blev också störd av att klart tagit bort kustprognoserna. Det finns dock kvar om man använder en gamma länk, typ: http://www.klart.se/sandhammaren-falsterbo/vattentemperatur.html

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.