Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Velocitek VMG och fartmätare nu möjlig använda på speedsurfing

  • jester

    Medlem
    14 januari, 2007 vid 21:23

    Kul att Garmin inte är ensamma som leverantör av GPSer till oss speedfreaks!

    Hade ju definitivt varit intressant o klämma på en sådan live. Hoppas nån i min närhet skaffar en.

  • the_novice

    Medlem
    14 januari, 2007 vid 22:08

    Har jag missat något, är inte den på en Trial period under våren?
    Dvs blir den senare inte godkänd så kan man bli av med alla sina loggar på GPS-speedsurfing…

    Garmin mår nog annars bra av lite konkurrens.

  • tobhed

    Medlem
    14 januari, 2007 vid 22:53

    Jo, du har helt rätt Krister:

    “The next GPS units are in a trial period from January 2007 till July 2007:

    • Navi / Amaryllo
    • Velocitek
    • Garmin Edge

    After that or sooner when possible these trial GPS will be allowed or discarded. When a GPS is discarded all sessions that have been posted with these GPS can be discarded. More info in section 6 of the Basic Rules.”

  • swe-64-johan

    Medlem
    15 januari, 2007 vid 15:09

    @tobhed 359800 wrote:

    Jo, du har helt rätt Krister:

    “The next GPS units are in a trial period from January 2007 till July 2007:

    • Navi / Amaryllo
    • Velocitek
    • Garmin Edge

    After that or sooner when possible these trial GPS will be allowed or discarded. When a GPS is discarded all sessions that have been posted with these GPS can be discarded. More info in section 6 of the Basic Rules.”

    Velocitec känner sig säkra på att deras S10 blir godkänd, men det visar sig väl i juli…
    /J

  • jester

    Medlem
    23 juni, 2007 vid 19:44

    Snart juli…. Någon som vet hur det går? Jag vill ha bättre GPS-maskiner, bättre noggrannhet, snabbare och enklare urtankning, större minne (10 000 punkter är ju löjligt) osv…

  • forfun

    Medlem
    23 juni, 2007 vid 21:22

    Ser ut som den är inbyggd i en “OtterBox”. Kan det stämma ?

    Jag såg att det gick att ladda hem en användarmanual till den. Det verkar ju nästan som om den är speciellt anpassad just för GPS-Speedsurfing…
    Det kanske bara är att bereda plats för den i Speedmanualen… vi får väl hålla tummarna och se hur det går med godkännandet.

    Vilken balta-display; ett bomfäste på den där och en slavenhet för andra sidan bommen så är en dröm uppfylld. Å andra sidan säljer väl Johan gärna två stycken, haha

    Bappel

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Velocitek VMG och fartmätare nu möjlig använda på speedsurfing

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.