Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing VIDEO: Floating the clouds of Norway

  • VIDEO: Floating the clouds of Norway

    Publicerad av dabban på 3 mars, 2013 vid 09:51

    Ostressad åkning i norges fjälltoppar 🙂

    [video=vimeo;60873858]https://vimeo.com/60873858[/video]

    kneepad svarade 11 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • wakenils

    Medlem
    3 mars, 2013 vid 10:38

    verkar lite farligt att somna i luften…

  • eliasp

    Medlem
    3 mars, 2013 vid 13:23

    goeloopkrashen vid stenen 🙂

  • lelleee

    Medlem
    3 mars, 2013 vid 15:41

    Dingel!! 🙂

  • dabban

    Medlem
    3 mars, 2013 vid 17:49

    @Lelleee 707607 wrote:

    Dingel!! 🙂

    haha:santa:

  • kneepad

    Medlem
    3 mars, 2013 vid 18:51

    Ja folks,
    Jag har överlevt ganska många hundratals timmar “fotstartad flygning” och utbildat hundratals pers i hängflyg. Har också kraschat 2m från en sten i Monchique, Portugal (i lovart, när jag egentligen tänkte gå X-C mot kusten mot lä. Och kraschat i lä i Valvet på Skutan när jag inte kunde penetrera när det blåste upp). Så eftersom jag lever på “övertid” så tänkte jag bidra med det här:
    Jag har funderat mycket på det här med “flygning” med kite och gissar att andra har samma tankar. Med flygning menar jag att du rör dig på högre höjd än du vill ramla ned ifrån…

    Problem 1 i så fall är våra selar. Man vill ju ha dubbel säkerhet – alltså karbinkrokar m.m. KAN ha tillverkningsfel. Min Mystic Warrior klickar jag i…ja, du hajar. Inspirerad av den här fransmannen och lycklig ägare till S3 19 tänkte jag satsa på det här (fast det blir ju snarare varken-eller istället för både-och):http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FVUpGL9xQQ8

    och det är ju ett jäkla bök – köpa en “riktig” paraglidersele och bygga om mixern till FS. Jag har lagt ned det och då tänkte jag såhär att jag vill ha kul SJÄLV, Om det ser roligt ut för andra/blir en bra film skiter jag i. “Boring soaring” är ju ett begrepp i skärm/hängflyg och innebär att du förlänger din flygtid genom att ligga och “skrapa” på en kulle och åka fram och till baka på ca 30m höjd. Det är så tråkigt, så tråkigt och man ligger och kollar på klockan att det har blivit en timme till slut så att man kan gå ned och säga till familjen/andra att man i alla fall flög en timme idag…

    Missförstå mig rätt: om nån tycker det är kul med flygning på låg höjd så ska man ju absolut ta chansen: t.ex. om du är på Högfjället i Sälen och det blåser upp längs backen så varför inte flyga ned? Förslaget är väl ändå i så fall att vrida dig 180 grader och kolla vart du hamnar, släppa på bommen så du inte blir tipstallad vid vindby, räkna mentalt att du ska röra dig snabbare mot marken (vindgradient), hålla dig på hyfsad nivå över pisten och landa fullstall genom att dra max i styrlinorna.
    Fast det absolut sämsta läget du vill vara i är ju just flygande 30m över backen. Jag har/hade en del kompisar som inte överlevt det. Polarn på filmen hade ju tur i alla fall……

    Och man måste ju ha KUL! petting_4 hade ju en signatur typ” det är ju bara med skitlivet som insats” :tongue:

    Hoppas på ver 2.0 av filmen där han drar några repor på hanget och sen mallar in så han kommer ned i lite slalom på hustaken – hade vatt nått 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing VIDEO: Floating the clouds of Norway

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.