• fastforward

    Medlem
    8 februari, 2010 vid 10:35
    Koste;597473 wrote:
    Satte ut det på denna googlemap. ju närmare fiskebyn desto plattare och billigare.:smirk:

    Tackar, det är inga problem att hitta boende på plats eller?

    Lutar åt att vi drar dit om ett par veckor.

  • koste

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 09:44
    fastforward;597776 wrote:
    Tackar, det är inga problem att hitta boende på plats eller?

    Lutar åt att vi drar dit om ett par veckor.

    Guest house, bungalows, hotels finns det ett 40 tal längs gatan, hyr en moppe av de blåklädda grabbarna och lägg grejjerna i recept ionen några timmar på ett hotel, folk verkar ärliga.

    Testa rang dong rum 24 15Us Dullars, svårt att se skylten från gatan, men håll utkik efter 2 brunmålade träd med vita prickar på.

    ta boende för 2-3 dagar annars och leta lite under tiden efter något bra, det finns alla prisnivåer 30-800 kr natten för ett dubbelrum.:grin:.
    Ta med myggstift, massor med mygg på nätterna på vissa ställen.

  • fastforward

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 17:18
    Koste;597904 wrote:
    Guest house, bungalows, hotels finns det ett 40 tal längs gatan, hyr en moppe av de blåklädda grabbarna och lägg grejjerna i recept ionen några timmar på ett hotel, folk verkar ärliga.

    Testa rang dong rum 24 15Us Dullars, svårt att se skylten från gatan, men håll utkik efter 2 brunmålade träd med vita prickar på.

    ta boende för 2-3 dagar annars och leta lite under tiden efter något bra, det finns alla prisnivåer 30-800 kr natten för ett dubbelrum.:grin:.
    Ta med myggstift, massor med mygg på nätterna på vissa ställen.

    Tack för all info, nu är resan bokad. Drar den 23:e feb. Kör flygstol + transfer från Ving och har bokat första hotellnatten i Mui Ne. Very naaajs

  • fastforward

    Medlem
    10 mars, 2010 vid 18:45

    Hemkommen precis, endast en dag med vind på två veckor. Och då hyrde jag på Jibes och fick smaka på chop och vindbyar så det räckte och blev över – inte speciellt kul surf. Borde ha åkt iväg till surf4you.

    Nu var detta inte en renodlad surfresa så det var väl skoj ändå. Skönt semesterställe helt klart – billigt och varmt. Dock lite väl skräpigt i vattnet och på stranden. Åkte även på en saftig magsjuka i vanlig ordning men den varade bara ett dygn som tur var.

    Hittade ett fint 3-4* hotell nära Jibes som körde halva priset på sina rum så där bodde vi största delen av tiden. 30 dollar natten.

  • el-maco

    Medlem
    8 april, 2010 vid 11:55

    Hittade några bilder på datorn.
    Första är Saigon och andra är på Jibe’s

    5b803c7426.jpg

    6c268a3eb0.jpg

  • pittmund

    Medlem
    18 augusti, 2010 vid 10:17

    Tjena

    Jag och tjejen ska dra te vietnam på surfsemester nu i november, och jag har läst din rapport på mui ne. mycket bra info, men jag har en fråga. Hur är det att köpa utrustning där? Tänkte stanna en månad eller två och hade tänkt köpa utrustning där, gärna begagnat om det finns, och sen sälja när vi drar. Vet du vad det fanns för möligheter till detta? Fanns det någon shop som sålde begagnat, eller gick det bara att hyra?

  • fastforward

    Medlem
    19 augusti, 2010 vid 12:39
    pittmund;626441 wrote:
    Tjena

    Jag och tjejen ska dra te vietnam på surfsemester nu i november, och jag har läst din rapport på mui ne. mycket bra info, men jag har en fråga. Hur är det att köpa utrustning där? Tänkte stanna en månad eller två och hade tänkt köpa utrustning där, gärna begagnat om det finns, och sen sälja när vi drar. Vet du vad det fanns för möligheter till detta? Fanns det någon shop som sålde begagnat, eller gick det bara att hyra?

    Det går nog att köpa begagnade grejer från surfklubbarna men räkna inte med toppskick, brädorna på Jibes var ganska slitna. Att få grejerna sålda när man åker kan nog bli riktigt knepigt, kite hade nog varit enklare.

    Det är nog enklast att kontakta Jibes eller surf4you och höra om de kan svänga ihop någon deal på långtidshyra. Att spendera 1-2 månader på mui ne är kanske också i längsta laget, det blir nog lite tradigt.

  • pittmund

    Medlem
    27 augusti, 2010 vid 22:57

    tack för svaret! Långtidshyra kanske vore nått, ska kolla upp det.

  • Kjello

    Gäst
    28 augusti, 2010 vid 07:50

    På Jibes långtidshyrde jag Vindsurf -09, kommer inte ihåg priset (inte så billigt bara) man bör ta försäkringen med.
    Men cool hyra, jag kunde välja utrustning så mycket jag vill, byta flera ggr varge dag, och inget släpande, bara att gå till Jibes och starta därifrån.
    Ungefär som att hela Jättestora Jibes sortiment äger man.

  • levieux

    Medlem
    6 november, 2010 vid 07:21

    Blev så sugen på allt ni skrev att jag har just bokat 2 veckor i Mui Ne över Jul och Nyår 🙂

  • andrewk

    Medlem
    12 november, 2010 vid 02:27

    Hello Everybody! I am very pleased that the station surf4you is of interest! My name is Andrew and I am manager of the station. I can answer all your questions, so write me, I would be happy to…
    The first thing that everyone is interested is cost (include insurance of equipment):
    12800970544cce3688d849e.jpg

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.