Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Vietnam nu?!

  • Vietnam nu?!

    Publicerad av eck-g på 19 december, 2010 vid 11:08

    Bättre sent än aldrig… Åker till Vietnam på onsdag och första veckan blir i Mui Ne.
    Därefter tänkte vi testa på några andra spots, någon som har varit där och har lite tips? Kansk någon som är där eller ska dit?
    Kör med en 12a, vettigt att ta med egen utrustning eller hyra/köpa på plats?
    Vore toppen med lite input!
    /Gustav

    proddan svarade 13 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • proddan

    Medlem
    19 december, 2010 vid 19:33

    Ska dit den 5:e jan ska va där nere i 17 dagar här kommer en liten karta på spotsen. Vad jag har läst så är det bra o ta med en liten kite också, då det kan bralla på rejält

    Finns också två spots där man får ta en utflyckt typ två dagar

    Phu Quy: En Ö mitt ute i havet
    Phan Rang : Tydligen jävligt bra ligger ca 200km norr om Mui Ne blåser mer ju längre nordost du kommer

    Kite%20Spots.png

  • bokhylla

    Medlem
    20 december, 2010 vid 09:20
    proddan;642562 wrote:
    Ska dit den 5:e jan ska va där nere i 17 dagar här kommer en liten karta på spotsen. Vad jag har läst så är det bra o ta med en liten kite också, då det kan bralla på rejält

    Finns också två spots där man får ta en utflyckt typ två dagar

    Phu Quy: En Ö mitt ute i havet
    Phan Rang : Tydligen jävligt bra ligger ca 200km norr om Mui Ne blåser mer ju längre nordost du kommer

    Kite%20Spots.png

    Jag var där i 3 veckor, i början på november. Hade väl ungefär 4-5 dagar kite totalt.
    Vinden har fortfarande inte kommit till Mui ne utan kommer i stötar, the locals pratar o den värsta säsongen ever. Hoppas att det kickar igång tills ni åker, men jag skulle ta med både stora och små kites, dyrt att hyra i längden.

  • proddan

    Medlem
    20 december, 2010 vid 10:04

    Kollade nyss på windfinder ser ut att blås,a kommer in massa vind till Jul
    http://www.windfinder.com/forecasts/wind_southeast_asia_animation.htm

    Får hoppas då att säsongen kommer igång när man är på plats.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Vietnam nu?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.