Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Vilka kitestorlekar för Fuerteventura-Sotavento

  • Vilka kitestorlekar för Fuerteventura-Sotavento

    Publicerad av nossodo på 15 oktober, 2013 vid 18:45

    Åker till Fuerte i början på december och undrar lite vilka storlekar jag skall ta med. Är det så att det är rätt jämnt fördelat med vindstyrkor över hela registret eller är det så att det antingen blåser lite (<5ms) eller mycket (>10ms)?

    Har 15m som störst och sen ner till 9m.

    luthor svarade 10 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • marklund

    Medlem
    16 oktober, 2013 vid 11:22

    jag åker till fuerteventura om två veckor 29/10 och en vecka framåt, jag åker till norra delen och corralejo är det någon som har erfarenhet av det så är jag intresserad av att höra allt från spots till bra restauranger!

  • nossodo

    Medlem
    5 november, 2013 vid 08:55

    Puffar den här, ingen som kan ge rekommendationer på kitestorlekar för sotavento december?

  • luthor

    Medlem
    5 november, 2013 vid 12:01

    Jag åker dit 25/11. Jag kollade med centret René-Egil där nere om en 12:a va rätta storleken att ta med sig. Deras svar va att det va helt rätt. Jag kommer att ta med mig en 17:a också och hålla koll på prognosen precis innan avresa för att se om det behövs en 9:a också.
    Kolla livekamera och prognos på http://www.rene-egli.com/ så kanske du får en känsla för hur det är där nere.

  • marklund

    Medlem
    8 november, 2013 vid 08:06

    kom precis hem från corralejo var nere i sotaveto och körde en dag då med 10:a vilket var perfekt många som körde med mindre storlekar också då.

  • luthor

    Medlem
    8 november, 2013 vid 11:15

    Ok. Verkar klurigt att välja rätt storlek att ta med… Får se om jag får plats med 3 kajter i packningen.
    Hur var vattentemperaturen? Vad hade du för våtdräkt?

  • marklund

    Medlem
    10 november, 2013 vid 19:41

    @Luthor 718615 wrote:

    Ok. Verkar klurigt att välja rätt storlek att ta med… Får se om jag får plats med 3 kajter i packningen.
    Hur var vattentemperaturen? Vad hade du för våtdräkt?

    Jag hade 3/2 första dagen men det var för varmt tycker jag så jag körde med 2mm billig shorty resten och vågsurfade en dag utan våtdräkt.

  • luthor

    Medlem
    10 november, 2013 vid 20:25

    Tack för info. Då vet jag hur packningen ska va.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Vilka kitestorlekar för Fuerteventura-Sotavento

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.