Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken första bräda ?

  • Vilken första bräda ?

    Publicerad av surickard på 28 juni, 2001 vid 05:53

    Efter att ha “surfat in sig” på pråmbräda, vill nu köpa mindre. Tips om lämplig ?? Ska va’ hyfsat lättjippad + lättplanad…
    Är det ny Bic Techno, som gäller ? Begagnat alternativ; Bic Astro ??
    Tacksam för tips.

    dude svarade 22 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 juni, 2001 vid 06:09

    Astro suger, försök få tag i en sunset eller screamer istället

  • dude

    Medlem
    28 juni, 2001 vid 09:50

    astro är det inge fel på. vad som helst du får tag på går bra. bara inte halkskyddet är dåligt som det ibland kan vara på bic astro rocken. det är vad som helst som gäller antar jag då jag antar du inte har för stor budget
    -nicke

  • k-p

    Medlem
    28 juni, 2001 vid 10:16

    Technon är en mkt trevlig och snäll bräda som du kommer att lära dig snabbt på. Men det finns andra alt. tex så säljer SP och Skidsportbromma en Pure version av Fanatics fetto freeride bräda “BEE 144” eller “BEE 164” för 7499:-, denna har jag ej provat men en polare som testat tycker att den var bra. Mistrals VISION 150 eller årets modell VISION 161 lär oxå vara lämplig.

    Astro rock är ett mkt bra budget alt men om du gillar sporten och vill fortsätta så växer du snabbt ur denna bräda. Ge inte mer än 1300:- för en astro!

    Lycka till!!

    /KP

  • dude

    Medlem
    28 juni, 2001 vid 10:25

    en polare kommer snart sälja sin Bee med 135 liter. Det är nog en prefekt nybörjarbräda. Den kommer inte att kosta i närheten av den sju tusen citerade här. Det är nog en bra förstabräda! jag kanske kan ge numret till honom om du vill.
    -nicke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 juni, 2001 vid 13:13

    Har bara erfarenhet av vision 161 ,
    lättgippad är den men den skulle behöva
    större/racigare fena för de stora seglen.
    Som helhet är den snabb och rolig.
    Björn

  • surickard

    Medlem
    28 juni, 2001 vid 13:29

    Ett telefonnr vore kanon

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 juni, 2001 vid 13:52

    Ett gott råd köp nya fina grejor som du VILL HA inget som någon försöker lura på dig här på konfen ta god tid på dig finns massor av bra brädor att välja på.
    Satsa på något mellan 110-130 liter längd runt 260-270 och ett riktigt segel inga camberlösa mes segel som du kommer att tröttna på efter ett tag . Klart5 att det kommer kosta men det är det värt .

  • surfare_flicka

    Medlem
    28 juni, 2001 vid 17:23

    jag är nybörjare, och har för ett tag sen gått över till vison 150liter och jag tycker nog att den är helt okej för nybörjare!

    smile.gif

  • dude

    Medlem
    28 juni, 2001 vid 21:11

    lura och lura. här är det nog inte mer än du som luras skulle jag säga. att tipsa en nybörjare att satsa MER pengar på CAMBERsegel skulle jag säga är som att kasta pengar i sjön! själv rekommenderar jag camberlösa segel och en bra bräda för pengarna. vill man hålla nere kostnaden på brädan och inte köpa senaste årsmodell så är Xantos-typen av brädor perfekt. här är BEE-manges nummer föresten: 0703492666 men han lägger nog in lite mer info imorn om inte nätet är för segt för honom långt uppe i norrland som han är just nu haha
    -nicke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken första bräda ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.