Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vill du med till Kap Verde?

  • Vill du med till Kap Verde?

    Publicerad av christian12345 på 22 december, 2006 vid 10:55

    Hej,

    Vi är två grabbar som sticker till Sal i Kap Verde (2 jan till 22 feb).

    Vi har två sängar som står tomma i lägenheten som vi har hyrt, så om du vill vara med och dela så är du välkommen att höra av dig till mig. Mobil: +45 5138 2833.

    Månadspriset för hela lägenheten är €750.

    Hälsningar,
    Christian

    sourra svarade 17 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • sourra

    Medlem
    24 december, 2006 vid 00:42

    @christian12345 355577 wrote:

    Hej,

    Vi är två grabbar som sticker till Sal i Kap Verde (2 jan till 22 feb).

    Vi har två sängar som står tomma i lägenheten som vi har hyrt, så om du vill vara med och dela så är du välkommen att höra av dig till mig. Mobil: +45 5138 2833.

    Månadspriset för hela lägenheten är €750.

    Hälsningar,
    Christian

    Det låter verkligen intressant men dessvärre tror jag min bättre hälft skulle sätta sig på tvären till dylika planer (jag kan ha lockat med romantiska vinklingar för att få henne att gå med på att åka till en öken-ö). Nu har vi bokat en 2-bäddslya som kostar €800 för 2-22 jan. Viss skillnad i pris där… Jag ska se vad hon säger. Vad är det för ställe ni ska bo på? Finns det länkar eller dylikt? Och flyger ni TAP från arlanda?

  • surfmc

    Medlem
    25 december, 2006 vid 23:00

    Tjena!

    Jag o tjejen sticker också till cabo verde i feb. Vi börjar på Boa Vista och avslutar på Sal. Det vore kul att höras av! Skicka gärna ett PM så kan vi snacka lite mer.
    Vi kanske kan dela på lite bilhyror mm, vore ju kul att utforska ön! Punta Preta here we come!

    /Magnus

  • arild

    Medlem
    26 december, 2006 vid 13:40

    Hade jag varit hemma så hade jag hängt på, har drömt om Punta preta ett tag nu:tongue:. så du skall dit Magnus gött då får du smaka fin vågorna.
    //Arild

  • surfmc

    Medlem
    28 december, 2006 vid 01:03

    @Arild 355942 wrote:

    Hade jag varit hemma så hade jag hängt på, har drömt om Punta preta ett tag nu:tongue:. så du skall dit Magnus gött då får du smaka fin vågorna.
    //Arild

    Man kan få lite inspiration här under resdagboken, de befinner sig på Sal

    http://www.westcoastwindsurfing.se/

  • sourra

    Medlem
    28 december, 2006 vid 01:15

    @christian12345 355577 wrote:

    Hej,

    Vi är två grabbar som sticker till Sal i Kap Verde (2 jan till 22 feb).

    Vi har två sängar som står tomma i lägenheten som vi har hyrt, så om du vill vara med och dela så är du välkommen att höra av dig till mig. Mobil: +45 5138 2833.

    Månadspriset för hela lägenheten är €750.

    Hälsningar,
    Christian

    Utlåtandet från damen blev ett rungande “njaa, jag tror inte det va”. Nåväl, vi lär väl ses där nere. Och Arild, jag ska göra mitt bästa för att ge din gamla sjua den glädje du berövade den när du smet down under och lämnade den hemma i regnet.

  • arild

    Medlem
    28 december, 2006 vid 13:07

    Arild, jag ska göra mitt bästa för att ge din gamla sjua den glädje du berövade den när du smet down under och lämnade den hemma i regnet.

    :laugh: Ge henne all kärlek du kan. hon vill ha den hårt o länge:blush:

  • noa

    Medlem
    3 januari, 2007 vid 20:44

    Tjena. Jag sms:ade med dig men nu e jag har nere i Kap Verde o telefonen fungerar inte. Jag och en tjejkompis vill garna vara med o dela pa lagenheten. Det e riktigt dyrt med hotell har nere… ;(
    Vagorna har varit perfekta… 🙂

    Jag kommer vara pa internet cafet “ip NEt” vid banken (BCA) i St: Maria pa Sal kl 20:00 varje dag och se om du dyker upp.
    Annars har jag fixat ett lokalt mob nr: +238 986 5203 Det e bara att ringa… Mess kan vara lite lurigt.

    Vi ses /// Noa

  • vicky

    Medlem
    15 januari, 2007 vid 05:26

    Jag kommer till cap verde den 5e februari.
    Hur mycket blåser det då?
    Vad kör folk med för sizes?

    Jag åker med familjen en charter resa men är det nice ställe så stannar jag, synes

  • sourra

    Medlem
    23 januari, 2007 vid 00:04

    @Vicky 359803 wrote:

    Jag kommer till cap verde den 5e februari.
    Hur mycket blåser det då?
    Vad kör folk med för sizes?

    Jag åker med familjen en charter resa men är det nice ställe så stannar jag, synes

    Jag är just hemkommen efter tre veckor där nere. En kort men utförlig rapport kommer under de närmsta dagarna.

  • sourra

    Medlem
    24 januari, 2007 vid 16:05

    Nu har jag slängt ihop mina erfarenheter på http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=361729#post361729

    Have a look.

  • christian12345

    Medlem
    31 januari, 2007 vid 19:27

    @Vicky 359803 wrote:

    Vad kör folk med för sizes?

    Hej Vicky,

    Vi har seglat med 12 och 8 m2 de senaste dagarna, men det ser ut som att swellen lägger sig lite (ca 2-3m vid punta preta) och vinden tar till, så jag tror att det blir 8 m2 en vecka framöver.

    @surfmc 355915 wrote:

    Vi kanske kan dela på lite bilhyror mm
    /Magnus

    Hej Magnus,

    Bara messa, så listar vi ut något. Just nu är vi tre som delar på taxin, så det finns gott om plats om ni vill med. Mitt nummer är som sagt +45 5138 2833.

    Vi har haft en del frågor av folk som kanske vill bo hos oss. Vi har en tom säng kvar i lägenheten, om det är av intresse. Jag kollar inte här på Steffo särskilt ofta, så ring i stället om du är intresserad.

    Surf,
    Christian

  • sourra

    Medlem
    1 februari, 2007 vid 13:39

    Ta chansen att bo i stollehögborgen. Aldrig en lugn stund och har man tråkigt kan man alltid kolla på när Chrille övar analpass. Eller var det handlepass?

  • surfmc

    Medlem
    1 februari, 2007 vid 15:46

    @christian12345 362889 wrote:

    Hej Magnus,

    Bara messa, så listar vi ut något. Just nu är vi tre som delar på taxin, så det finns gott om plats om ni vill med. Mitt nummer är som sagt +45 5138 2833.

    Vi har haft en del frågor av folk som kanske vill bo hos oss. Vi har en tom säng kvar i lägenheten, om det är av intresse. Jag kollar inte här på Steffo särskilt ofta, så ring i stället om du är intresserad.

    Surf,
    Christian

    Gott, jag tar med ditt nummer, åker till BoaVista först men kommer till Sal v.8

    Hörs!

    Lite film för den som vill:
    Cabo Verde, Ponta preta- An african dream, trailer (ca 33 Mb blandat våg, kite och w-surf)

  • sourra

    Medlem
    10 februari, 2007 vid 13:52

    Nasty ass shit…

    http://www.vk.se/senastenyttart.jsp?article=102205&categorylist=10,4,6,32,39

    Crille, Vicky m.fl., hur är stämningen där nere?

  • zo0

    Medlem
    10 februari, 2007 vid 13:56

    @sourra 364507 wrote:

    Nasty ass shit…

    http://www.vk.se/senastenyttart.jsp?article=102205&categorylist=10,4,6,32,39

    Crille, Vicky m.fl., hur är stämningen där nere?

    shit det låter inte bra :S

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vill du med till Kap Verde?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.