Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vill nån köpa ett bra lås till bilnycklar

  • jalla

    Medlem
    16 september, 2005 vid 07:39

    Jag med!
    Har mailat dig!!

  • j_lydevik

    Medlem
    27 september, 2005 vid 15:09

    Hur går det med din lista? Lite nyfiken bara! Hur många har du fått ihop?
    -Johan

  • surfmc

    Medlem
    25 april, 2011 vid 20:26

    Finns det fortfarande intresse för att köpa ett lås med förvaring? Någon annan har kanske hittat en bra lösning?

    Jag fick ganska många svar sist jag frågade, för ca 5 år sen. Det rann tyvärr ut i sanden då importören var lite jobbig att ha och göra med.

    Jag hittade ett alternativ men jag vet inte riktigt vad prislappen landar på, troligen mindre än de 350 som jag skrev sist.

    Kort om låset:

    Bygellås man kan fästa i dragkroken och förvara bilnyckel i som alternativ till att lägga den på däcket.

    Det ska vara vattenavisande då det har ett “hölje”, dock inte vattentätt.

    Det har en knappsats med 9 knappar för många möjliga kombinationer istället för en 4-siffrig kod. Mindre risk att någon hinner testa 0001-9999 under din surfsession.

    Finns det någon som är intresserad av något sånt här lås så skriv ett svar här, får vi ihop ett gäng så kan jag beställa. Maila inte till adressen ovan, jag kollar inte den så ofta, skriv här istället.

  • robin

    Medlem
    25 april, 2011 vid 21:17

    Hej! Jag är intresserad.
    /Robin

  • alken

    Medlem
    25 april, 2011 vid 21:23

    Jag är intresserad// Alken

  • dude

    Medlem
    26 april, 2011 vid 03:06

    Intresserad 🙂

    Men det är väl bara att beställa från någon webbutik i världen numera. Ett lås har diskuterats förut här. Tror att det var det här: Palmers Keypod Key Safe
    10917005.jpg

    Men det lät sist som att det var ett problem med det låset, att det var möjligt för vem som helst att ställa om koden då knappen/funktionen på för att återställa koden var tillgänglig även då den var låst. Vi kom aldrig fram till ett svar i den här frågan, kanske främst för att de som redan har en inte var så intresserade av att prata om just det här 😉

    Sen finns det ju olika modeller, men det är ju just svårt att köpa en sån här pryl utan att se den och hålla i den, för får mina nycklar plats i den, är den lätt att använda och har den något säkerhetsbrist.

    Så, varför inte Farking Car Key Safe
    497262.jpg
    eller Surf Sail Australia Seacured Car Key Security
    441914.jpg

    Niklas

  • gifvars

    Medlem
    26 april, 2011 vid 05:18

    Jag har den översta “kantiga plåtlådan” och den har en allvarlig brist. Den är nämligen enkel att öppna redan med lagom mängd våld.
    Nu kan det ju iof vara så att det är ett individfel på min.

    Mvh,
    -JG

  • stefanlindmark

    Medlem
    26 april, 2011 vid 07:43

    Har själv “kantiga plåtlådan”. Går att köpa i Sverige från Boardlife här:
    http://www.boardlife.se/product/291/Northcore-Keypod

  • surfmc

    Medlem
    26 april, 2011 vid 11:05

    Ok, vad bra att folk har testat olika, det är ju just det som är problemet att man vet inte kvalitén.

    Det jag tittat på och eventuellt tänkt beställa är denna:

    http://keyguard-lock-boxes.com/

    Abus har en variant och det känns ju seriöst men jag har bara hittat den väggmonterade till salu i sverige, det ska finnas en hänglåsvariant också från dem.

    /Magnus

  • dr-masse

    Medlem
    26 april, 2011 vid 11:09

    Denna?

    [IMG]http://www.toolbaydirect.co.uk/showimg.php?id=158632&position=1&size=full/[/IMG]

    http://www.toolbaydirect.co.uk/catalogue/product/Safes–Key-Cabinets/460/Abus-797-Key-Garage-45-Shackle-Mounted-46330/158632/

    Hmmm, bra pris…

  • surfmc

    Medlem
    26 april, 2011 vid 11:57

    Just den. Levererar de till Sverige?

    Det verkar som att det inte går att beställa därifrån till Sverige?

    Abus säljs ju annars i Sverige så det borde väl vara rät lätt att få tag i.

  • erolwi

    Medlem
    26 april, 2011 vid 12:11
  • dr-masse

    Medlem
    26 april, 2011 vid 13:27

    25£ som inköpsgräns… men bra pris!

    [ame=”http://www.amazon.co.uk/Abus-797C-Key-Garage-Shackle/dp/B0024LHRY0″]Abus 797C Key Garage – Shackle Mounted: Amazon.co.uk: DIY & Tools[/ame]

  • drakglenn

    Medlem
    27 april, 2011 vid 08:02

    Nu vill inte jag vara tråkig men att skylta med att ha bilnycklarna hängande på bilen i en sketen plåtlåda är det sista jag skulle ha, att knäcka den lådan tar max 10 sekunder med en vinkelslip och då tjuven har dina nyckar får du sannerligen inte en spänn av ditt försäkringsbolag!, hyfast jobbigt om man har en ny eller dyr bil.

    Att ta med sig reservnyckeln (den utan elektronik) ut måste vara det absolut enklaste ……och säkraste!
    (lyckas man tappaden har man ju misslyckats med att fästa den ……eller med att använda pallet ;o)

  • dude

    Medlem
    27 april, 2011 vid 11:37

    Du har en poäng där Drakglenn 🙂

    Ska se om jag får kläm på att använda plastnyckeln utan elektronik. Lite jobbigt bara om man är två ute. Då måste vi fixa en till nyckel utan elektronik…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vill nån köpa ett bra lås till bilnycklar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.