Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing VInd i morgon, norröver västksuten

  • mattap

    Medlem
    28 juli, 2005 vid 08:27

    Hur var Getskär??

    Körde överriggad med 5,3 i Jörlanda men det var rätt stökigt där, inga direkt rena dyningar! Åkte förbi Tjuvkil på vägen hem och det verkade blåsa bra mkt mindre där!

  • cambo

    Medlem
    28 juli, 2005 vid 09:06

    Mycket folk på Haby igår, men som vanligt har folk bråttom hem när det börjar blåsa ordentligt. confused.gif
    Tydligen var det upp mot 15 segel på vattnet innan vi och vinden kom.
    Någon glömde en sele där ute igår

  • jonas_l

    Medlem
    28 juli, 2005 vid 09:16

    Getskär var riktigt fint fram till ca 17.00
    Körde 6.0 med riktigt bra tryck, bitvis överriggad, fram tills dess. Ganska fina hoppramper en bit ut. Är inte superduktig på att hoppa, men jag tyckte de var bra.

    Men mest spännande ögonblicket för min del måste dock Danne K ha bidragit till när han i full planing åkte förbi mig i lovart, 0.4 meter från min bräda. grin.gif

  • s

    Medlem
    28 juli, 2005 vid 10:42

    Det var nice i Getskär. Väldigt mycket folk. Lite byigt då molnen kom in men vid 15-17 var det fint drag då det klarnade lite. Seglade 5.6.
    Ett spännande moment var då jag bröt en fena rakt av i ett upphopp till en grubby… Gick av vid boxkanten! Slutseglad kanske?
    Stefan knäckte också en fena genom massa freestyletrickande och belastande på fenan.

    Sedan fotade CC en del från bryggan i Getskär. I sällskap av fem-tio barn och deras mammor hade han fin överblick över aktiviteterna på vattnet. Det lär dyka upp bilder från detta.
    Barnen klappade händer och tjoade vid varje väl genomfört trick! wink.gif
    Och vi trickade på som sjutton framför dem!
    Stefan och Mauser tränade febrilt på spock och jag testade olika varianter av clew-first spock, diablo och grubby… Så vi ramlade i en del. Det roligaste var väl då en mamma sa: “De har inte seglat så länge va?” “Jo, de har nog seglat 10-15 år de flesta”, svarade CC. “Men de ramlar ju i så ofta!”, var hennes replik smirk.gif De var mest imponerade då vi gjorde vanliga gippar grin.gif

    /Staffan

  • danneman

    Medlem
    28 juli, 2005 vid 12:44

    he he net var nog närmare än så grin.gif grin.gif jag hade sten koll!
    Grym dag i Getskär med bra tryck i 5.3an hela dan.
    Nicke blev dock dålig av för mycke bulle ha haa

    Linda har dock inte fattat vad man ska göra när man e på surf mission cool.gif

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing VInd i morgon, norröver västksuten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.