Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vindsurf Gran Canaria Bahia Feliz?

  • vindsurf Gran Canaria Bahia Feliz?

    Publicerad av jpo på 6 augusti, 2011 vid 16:48

    Har nån erfarenhet av Cran Canaria och Bahia Feliz för vindsurf? Tänkte isf hyra utr på Club Mistral eller om nån vet nått bättre hyr-alt!
    // Jens

    jpo svarade 12 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • tdk

    Medlem
    7 augusti, 2011 vid 08:18

    Om inte jag minns helt fel, så ligger det ju typ 10-15minuter med bil ifrån Pozo…

  • colle_screamer

    Medlem
    7 augusti, 2011 vid 21:02

    Ja det minnet hade du inte supit bort 🙂 dessutom med skillnaden att det blåser i pozo men inte i bahia feliz och det går att hyra prylar där med !

  • mang-e

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 07:52

    Har varit på Bahia Feliz och hyrde då grejjer på Mistral centret…prylarna var det inget fel på men tyvärr så måste man ut ca 1km innan det fanns vind. Känns väl lite sådär när man har Afrika på andra sidan (om nått skulle hända) 😉

    Hyffsat bryt vid stranden och lite vind så det var en utmaning att bara ta sig ut :cool2:

    Tror Dunkerbeck´s farsa eller liknande har ett center relativt närä Bahia Feliz och detta ligger lite mer öppet för vinden än Mistral centret.

  • stinger

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 08:34

    Vinden kommer åt bättre i Bahia Feliz på vinterhalvåret om jag inte minns helt fel. Club Mistral kör utflykter till bättre ställen. Jag hängde med ett par gånger, då åkte vi till Arinaga lite norr om Pozo. Om jag skulle till GC för att surfa skulle jag ta med egna grejor och åka runt till de för dagen bästa spotsen med hyrbil.

  • drx

    Medlem
    9 augusti, 2011 vid 09:11

    Funkar att hyra i Pozo av Cutre, rätt elak stenstrand dock så inget för den ömfotade. Vill man ha mycket vind och små vågor el plattvatten är Club Mistrals utflykter att rekommendera. (Har själv jobbat där med just High Wind excursion), tycker dock att det funkar utmärkt att köra i Bahia Felix åxå om det blåser, Claus släpper inte ut någon på vattnet om det finns risk att hans utrustning skulle driva över till Afrika ;). Dunkerbeckcentret stängdes ned förut av Ayuntamentot (typ kommunen), vet inte om dom kommit igång igen

  • jpo

    Medlem
    9 augusti, 2011 vid 10:39

    – Tack för tipsen DrX, stinger mfl !
    // Jens

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vindsurf Gran Canaria Bahia Feliz?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.