Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfers of Nordvästra Skåne!

  • Vindsurfers of Nordvästra Skåne!

    Publicerad av gonadman på 10 april, 2008 vid 11:44

    Finns det gott om vindsurfare från NV Skåne (Båstad, Ängelholm, Helsingborgstrakten) här på konfen? Handuppräckning!

    perkele svarade 16 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • svennebanan

    Medlem
    10 april, 2008 vid 12:56

    Tyvärr är jag bara sommarsurfare (om det nu inte ska fortsätta att blåsa som förra sommaren) med föräldrar i Rammsjö.

  • aronh

    Medlem
    10 april, 2008 vid 13:18

    Hand upp. Nyhamnsläge utanför Höganäs bor jag i (ibland). Studerar nu i Stockholm så det blir en del tid här uppe. Surfar dock så mycket jag kan när jag kommer hem. Omkring där jag brukar surfa är det väl inte direkt gott om dem. Ute kring Nyhamnsläge finns det några stycken men de kör inte när det börjar bli kallare. På vintern är jag alltid ute ensam.

  • gonadman

    Medlem
    10 april, 2008 vid 13:35

    @svennebanan 457479 wrote:

    Tyvärr är jag bara sommarsurfare (om det nu inte ska fortsätta att blåsa som förra sommaren) med föräldrar i Rammsjö.

    Ramsjostrand går ju inte av för hackor emellanåt. Har du kört där mycket?

  • Oregistrerad

    Gäst
    10 april, 2008 vid 13:54

    Ramsjöstrand,,ni skojar väl nu ,det funkar väl inte?

  • svennebanan

    Medlem
    10 april, 2008 vid 14:19

    @GonadMan 457486 wrote:

    Ramsjostrand går ju inte av för hackor emellanåt. Har du kört där mycket?

    Jag har kört där på somrarna sen 96 (och varit där till och från sen mitten av 70 talet). Har bara glidit runt på en gammal course racer tills förra sommaren då jag insåg att det fanns andra ickesjunkande alternativ.

    Det finns väl betydligt bättre ställen i närheten för vågor men det funkar ju iaf att köra där från sydost till västliga vindar. Revet utanför hamnen har jag dock sett gå av i någon sommarstorm på åttiotalet. Det var ett gäng som körde där då i vad jag kommer ihåg rejäla brytande vågor.

    Annars gillar jag mest att vara ute i de ganska stora dyningarna på skälderviken när vinden ligger på från väst. Det går att få bra surf på dem med min långa bräda.

  • perkele

    Medlem
    10 april, 2008 vid 16:52

    @GonadMan 457468 wrote:

    Finns det gott om vindsurfare från NV Skåne (Båstad, Ängelholm, Helsingborgstrakten) här på konfen? Handuppräckning!

    vi är ett gott pack, kan räkna lätt tio gubbar på sträckan ängelholm – vejbystrand som är uber aktiva och lika många som tittar ut när det är bekvämt, vet däremot lite om hurvida aktiva de är på forumet, de jag känner till kikar nog in här av och till men fåtalet lägger inlägg…
    kanske denna tråd ändrar på saker o ting

    vi har en “vilande klubb” blackpoint surfers, vetti fasen vad som händer med den, men skoj var det när det en gång begav sig…

    något speciellt som fått dig till att undra?

    T
    (Jonstorp)

  • bananen

    Medlem
    10 april, 2008 vid 17:03
    perkele;457535 wrote:
    vi har en “vilande klubb” blackpoint surfers

    Fasen, det låter det. Måste varit en gäng hårdhudade alfa-hanar 😀 . Seglar ni ofta på “black-point”? Har bara varit där en gång på SV 10-12 m/s, men det kändes som det kan bli hyffsat bra där?

  • perkele

    Medlem
    11 april, 2008 vid 08:28

    @bananen 457537 wrote:

    Fasen, det låter det. Måste varit en gäng hårdhudade alfa-hanar 😀 . Seglar ni ofta på “black-point”? Har bara varit där en gång på SV 10-12 m/s, men det kändes som det kan bli hyffsat bra där?

    uber alfa på slutet av 90talet, nu känns det som vi är några patetiska gubbar i gummidräkter med dåliga ryggar och är fast i ekkorhjulet med allt vad det betyder… det råder nog lite förvirring kring var BP egentligen ligger, jag gissar att du pratar om magnarps rev? (kan bli fett) men BP ligger inte där…

    för att hålla liv i mystiken så kniper jag igen om vart det egentligen är…

    T

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfers of Nordvästra Skåne!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.