Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing i umeå

  • Vindsurfing i umeå

    Publicerad av simma_lugnt på 8 december, 2008 vid 22:26

    Jag skall eventuellt börja plugga i umeå. Undrar om det är långt till de bästa surfspotsen (våg och freestyle). Undrar även hur många som är aktiva och om det finns någon klubb där man kan förvara prylarna. Ha det götters!

    calle_b svarade 15 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • ove226

    Medlem
    9 december, 2008 vid 08:26

    finns endel som seglar där uppe. jag är själv inte en av dom. JohanM bor där uppe och skriver rätt mycket om “lillis”. verkar som att det är där dom kör mest. mer än så vet jag inte.

  • jakob_s

    Medlem
    9 december, 2008 vid 09:44

    Hejsan, Det är 2 mil till lillskärsudden och laxviken som är underbara när(!) det väl blåser.
    Vi är 4-5 som alltid är ute när det levererar och säkert 10 till som ansluter om det även är över 15 grader och sol.

    Jag har fått 7-1O “ok” dagar med små prylar de sista 3 säsongerna totalt, varav 2 dagar har varit “bra”.
    Och jag är i princip alltid ute när det väl levererar.

    Om du prioriterar vindsurf så bör du se dig om efter ett annan stad.
    annars är du välkommen.

    Ses på Vattnet.

  • calle_b

    Medlem
    9 december, 2008 vid 12:28

    Jacob, du som svärande, ständigt underrigad vindsmurfare borde köpa dig större prylar:)

    Medans jag borde surfa mer:)

    Jag väger runt 60 pannor och har fått några ok dagar på en säsong här i stan, men det beror också lite på vad man nu gillar för stil av åkning. Lillis är en lång, snäll (extremt snäll) sandhistoria med vågor som stundtals bildar lite linjer med död pålandsvind till lite byig snepå. Freestylevänligt då det är otroligt långrunt. Och rätt läckert att jag som pinnsmal nisse kunnat köra i shorts på sjöbris o 75 liter här i norr. Det blir varmt vid sydliga vindar:)

    Men, som Jacob har sagt, prioriterar du vindsurf mer, kolla mer söderut…

    Ha d gott

  • simma_lugnt

    Medlem
    10 december, 2008 vid 21:54

    Ok alltid nått :). Har ni spots för alla vindriktningar? Någonstans att förvara surfgrejerna? Hur är det med vågsurfing? Har ni någon skatepark, snowoardpark? Tack för de goa svaren!

  • calle_b

    Medlem
    10 december, 2008 vid 22:07

    Det beror lite hur kräsen du är på spotsen. Nordligt så kanske det blir en bump&jump-spot, eller om du är beredd att åka en bit så lär det nog finnas riktigt bra vågseglingsställen… Jag har juh inte fulla kollen, då jag bott här i snart ett år, men nog finns det potential. Snowboard finns det möjligheter till, skatepark tror jag ska finnas, förvaring är knöligt vad jag vet. Beroende på kanske du kan ha prylarna hos mig i kallgarage. Annars löser det sig säkert. Vågsurfing finns det potential för både vid lillis och i krokarna. Men det är väl inte topp-förhållanden, mig veterligen…

    Fridens!

  • simma_lugnt

    Medlem
    11 december, 2008 vid 18:28

    Ni låter som en jädra hyggliga gubbar! Jag seglar hellre i lite sämre förhållanden än inte allas, bara det blåser. Jag vet inte hur mitt boende blir så jag vet inte heller om jag har möjlighet att få någon förvarings plats (dock inte brotom precis mitt i vintern :)). Jag kommer nog inte kunna ta med mig min bil nu i första taget. Hur är det brukar ni sammåka något eller?

  • calle_b

    Medlem
    11 december, 2008 vid 19:21

    Jodå det finns löst, men trevligt pack här:)

    Samåkning är alltid lurigt och jag har tyvärr lite negativa vibbar från det utifrån krock med arbetstider och långa omvägar. Men självklart finns det möjlighet så länge du är anpassningsbar och kan tänka dig en soppaslant.
    För att åka i min bil måste du dock vara ganska modig. Pegga från 91, men med mycket vilja… Kom upp du så löser det sig. Alltid kul med lite fler folk på vattnet som kan peppa en till galenskaper.

    Skatepark verkar dock inte finnas efter närmare check…

    Fridens!

  • calle_b

    Medlem
    15 december, 2008 vid 11:32

    Nu kom jag på en fråga.

    Laddad med nya, fräna neoprenprylar, men med noll underhudsfett, när är det surfbart på Lillis igen? Någon som kan ge mig något förslag??

    Fridens!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing i umeå

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.