Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing på Bali

  • Vindsurfing på Bali

    Publicerad av sundberg på 18 maj, 2006 vid 17:48

    Jag tänkte bege mig till bali i aug. och undrar hur det är med vindsurfingen där?
    Jag har kikat runt lite på internet men inte hittat så mkt. Så nu undrar jag om det finns någon/några med lite erfarenhet kanske, som kan tipsa om ställen, uthyrning(om det finns…) och hur Bali är som vindsurfingställe överhuvudtaget…

    mvh Sundberg

    Oregistrerad svarade 17 år, 12 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • petter_f

    Medlem
    18 maj, 2006 vid 20:21
    Sundberg wrote:
    Jag tänkte bege mig till bali i aug. och undrar hur det är med vindsurfingen där?
    Jag har kikat runt lite på internet men inte hittat så mkt. Så nu undrar jag om det finns någon/några med lite erfarenhet kanske, som kan tipsa om ställen, uthyrning(om det finns…) och hur Bali är som vindsurfingställe överhuvudtaget.
    Min bror har tagit kontakt med en Australiensare som har en vindsurfing centre där. Jag kan fixa fram en länk innan helgen, tror jag.
  • petter_f

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 07:21

    Sorry, det var Fiji.

    Du får länken i alla fall, http://www.sailboardingsafaris.com

  • bonasurf

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 09:08

    Same same but different. Efter vad jag förstått så är där inte mycket vin på bali. Dunken gjorde något resereportage där för några år sedan men det var extrem lättvind.

  • bonasurf

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 09:11

    Föresten jag har varit på det stället på fiji upptäckte jag

  • petter_f

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 09:15

    [QUOTE=bonasurEfter vad jag förstått så är där inte mycket vin på bali.

    Next you gonna tell me they don’t even have beer! 😀

  • gamberg

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 13:22

    Tjaba! Jag ar pa bali nu och det finns en snubbe som hyr ut lite grejjer! Blueoacis beachclub heter det.. Det ligger i Sanur vid sanur beachhotel..Det finns en sida men kommer inte ihag adressen! Finns en lank pa neilprydes hemsida! mario heter han som har det.. tror han e spagge!?
    Har vart dit nar jag sett att det ser ok ut pa windguru men har missat varje gang! Det maste namligen va hogvatten+vind och san tur har jag aldrig haft!
    Och da har jag anda vart har i snart 2 manader!! Men visst kan det handa! De hade 20 knop har om dagen nar jag sov ruset av mig och missade det! Men vi far se om det blir natt mer nu sista veckan! Annars ar ju vagsurfingen sjukt bra! Lycka till!! -Mattias
    oj jag glomde att grejjerna han har e typ sanna gamla gula f2.. de hade typ en nyare starboard.. Kanns som han gillar kite mer lixom…

  • Oregistrerad

    Gäst
    20 maj, 2006 vid 10:34

    Sumbawa är placet för vindsurfing på Bali i juli/aug. Men vågen är grymt gnarly och vinden är sällan planing så ta med en flytig bräda och ett stort segel. Men du är garanterad segling om du tar dig dit. Hoppas du får en bra trip.

    Peter

  • sundberg

    Medlem
    20 maj, 2006 vid 17:26

    OKey! Tack för alla svar. Verkar som om jag får pröva lyckan med vågsurfing istället 🙂 Det är väll inte fy skam det heller.
    Gamberg: har hört att det är billligt att leva på Bali. Du kanske kan konfirmera det? :)… ge gärna några prisexempel också! (Öl,boende osv)
    Ha det fint!
    /Tommy

  • Oregistrerad

    Gäst
    21 maj, 2006 vid 10:31

    Ja visst kan du fa lite prisfakta, och ja Bali e billigt!! Det blir enklast om jag skriver i svenska och 1000rp ger nu 0,86kr.. Jag raknar alltid bara 1kr = 1000 rp.. Da blir man oftast positivt overraskad!

    Boende: ca 30- 50kr om du inte vill ha ac och sant lyx! Annars finns det i alla prisklasser! Jag har bott pa Ronta bunggalows pa poppies lane2 de tva senaste gangarna jag vart har de tar 50 for ett dubbelrum med fruka och det ar grymma snubbar som har det! De hyr aven ut moppar om man vill ha det..
    Annars om du ska va har inte sa lange sa finns ett stalle som heter New Arena hotell Nytt, ac, tv och pool pa innergarden.. Det kostar mellan 100 och 300kr beroende pa vilken vaning du bor pa!?

    OL= Billigt i affar eller pa mindre restauranger = 10- 15kr (ca 70 cl men finns aven 33or for typ 7 men ej inressant va?)! Pa de storre utestallena far du ge mellan 20- 40 typ.. Sa dricka innan eller pa ett mindre stalle forst ar bra aven har!

    Hyra brada= ca 20 om dagen men om du hyr langre kan du nog fa ner det.. Hyr av samma snubbar sa blir det billigare och billigare! Sa kan man ta mindre brada eftersom man gor framsteg!

    ska du kopa far du en bra brada for 1500 och en ny ca 3- 4000..

    mat: Kan du ata for en 5:a om du kakar indomat pa lite mer indostallen! Det ar grymmt kak men ofta far man saga till om kryddningen!! Det kan bli sjukt starkt!! Annars pa en restaurang kostar indomaten ca 10-15 och burgare, pizza etc ca 15..

    Bali ar grymmt och ah en bra trip!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing på Bali

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.