Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindtorka…

  • Vindtorka…

    Publicerad av marty på 1 augusti, 2008 vid 07:50

    Det ständiga problemet är ju vad man skall göra när man är på eller vid havet utan vind. Antagligen är många med mig “ganska” rastlösa och förstår mitt problem. Jag och långöra tog med oss familjerna ut på havet tillsammans med min “lilla” vågis. Innan skruvade jag av främre stropparna för att kunna sitta/stå nånstans när man startar. Resultatet, ja bedöm själva ; http://www.iso400.se/boatsurf

    marty svarade 15 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • tim-eriksson

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 08:08

    Väl beprövat. 69 liters vågis och med fotstropparna på plats. Var ett helvete att komma upp på skiten dock..

    Annars kan jag tipsa om slakkline ! http://slakkline.no/se t.ex. Sjukt skoj tidsfördriv och du övar upp balans sinnet.

    p7200256zi7.th.jpg

  • marty

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 12:13

    @Tim.Eriksson 486269 wrote:

    Väl beprövat. 69 liters vågis och med fotstropparna på plats. Var ett helvete att komma upp på skiten dock..

    Annars kan jag tipsa om slakkline ! http://slakkline.no/se t.ex. Sjukt skoj tidsfördriv och du övar upp balans sinnet.

    p7200256zi7.th.jpg

    Så det funkade med stropparna fram, kändes spontant som man hamnat för långt ut på kanten utan segel att “hänga i”. Funderar på att plasta fast en stropp till mitt emellan dom främre på nån gammal bräda.

  • tim-eriksson

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 12:34

    Nackdelen med att köra såpass liten bräda som 69 liters var att du inte kunde sitta på den och gå upp. Blev till att ligga på mage och sen hoppa upp, vilket var klart svårare än vad det låter.

    Stropparna var inte alls i vägen, ofta körde jag med en fot framför men jag testade även att gå i stropparna. Den främre var inga problem men att få i den bakre var lite klurigare… Att hoppa med bräda var också riktigt svårt och det var mestadels jag som flög, kom dock wake 2 wake utan brädan 😀

    Rätt kul i alla fall, fler borde testa.

  • bananen

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 19:11
    Tim.Eriksson;486331 wrote:
    Rätt kul i alla fall, fler borde testa.

    Tesades igår! Med en klassisk Mistral Malibou 330. Inga större problem att komma upp för en inbiten surfare men övriga deltagare svor mest. Väl uppe var det dock inte så spännande – svårt att fotstyra ett sådant monster eftersom man stod typ midskepps…

    Kom över waken ett par gånger men det slutade med katastrof varje gång. Riktig wakeboard köptes idag, dock obeprövad ännu 😉

  • ola_p

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 18:21

    Vågsurfingbräda funkar hyffsat, men har man inte en båt fet nog för att köra riktig wakesurf bakom så är det kul i typ 5 minuter, sen blir det mest långtråkigt. Och en plåga för omgivningen.

  • marty

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 13:10

    @Ola_P 486662 wrote:

    Vågsurfingbräda funkar hyffsat, men har man inte en båt fet nog för att köra riktig wakesurf bakom så är det kul i typ 5 minuter, sen blir det mest långtråkigt. Och en plåga för omgivningen.

    Visst hade det varit betydligt bättre med en baktung båt som slukar soppa i parti och minut… Problemet i det här landet är avsaknaden av vinden. Varje gång man går i så är man nybörjare den första halvtimmen då det var 2 månader sedan man körde sist, nån som känner igen sig ? Teorin från min sida var väl egentligen att om man körde med vågisen bakom båten ( istället för en wakeboard ) så borde man ha lite mer känsla för brädan när det väl blåser. Ett sätt att hålla nivån någorlunda uppe 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindtorka…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.