Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vinterförstärkning våtdräkt

  • lima-ko

    Medlem
    13 oktober, 2012 vid 22:57
    cellentropya;700978 wrote:

    Exakt, tar bort vindavkylningen helt, fungerar riktigt bra!

  • milkman

    Medlem
    15 oktober, 2012 vid 07:49

    Jag kör med en enkel luvtröjja i neoprene som är tänkt för innanför dräkten, MEN.. Jag lägger den utanpå och ut och in så att “gummi/metallfärgade” sidan är utåt. Inget vatten ligger kvar, och då försvinner avkylningenseffekten från vinden.
    Dessutom kommer det inte ner något vatten i nacken då det spolas på utsidan utav tröjjan. Och med hjälm på så räcker det med värme på huvvet.

  • bicless

    Medlem
    17 oktober, 2012 vid 19:52

    En metaliteväst utanpå dräkten tycker jag funkar kanon, jag kör ascans men det spelar nog ingen roll vilket märke. Den reflekterar tillbara en hel del värme så det blir faktist klart varmare än utan. Sen har jag testat sådan neoprenjacka på stranden och det är guld värt hålla sig helt varm på stranden, då fryser man mindre när man är ute också. Jag har testat IONs jacka som har krokuttag så den man kan surfa med också om man skulle vilja http://www.surfspot.se/ion-shelter-jacket.html

    Annars måste jag säga att jag är helt frälst i torris även om du var skeptisk till det. Grym pryl, tror de flesta kommer köra torris på vintern i framtiden när de märker hur bra de blivit.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vinterförstärkning våtdräkt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.