Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Wainman Boss eller Cabrinha Switchblade?

  • nickeapa

    Medlem
    7 april, 2012 vid 15:18

    nocomply.se grym butik och bra service..

  • skifree

    Medlem
    8 april, 2012 vid 09:47

    Den jag köpte är begagnad men som förgående inlägg nämner så säljer nocomply.se Liquid Force. De har bra priser på fjolårets Envy men tyvärr hade ingen 12:a kvar så därför blev det en begagnad för min del.

  • jakobb

    Medlem
    8 april, 2012 vid 11:30

    Nocomply har nog precis fått in en ny leverans med 2012 gear så även om det inte ligger så många envys på hemsidan, finns de nog i butiken snart

  • nolcap

    Medlem
    9 april, 2012 vid 11:32

    Jag har kört det mesta, dock aldrig wainman kites. Jag tycker det skiljer rätt mycket mellan olika kites och om man inte har hur mycket pengar som helst så bör man absolut prova sig fram. De flesta butiker är generösa med att låna ut kites under en helg.

    Jag har kört mycket på NKB Rebel 2011 och det är en fin kite, men den är rätt långsam och passar därför bättre för speed än vågsurf. F-one Bandit 5 gillade jag skarpt eftersom den är snabbare men har dålig kvalité på bommen. Testade Takoons 2011 serie Reflex 9’a och Furia 11’a nu i helgen och det är fantastiska kites om man gillar högt bomtryck. Riktigt snabba och stabila. Om du som jag gillar olika typer av förhållanden, vågor, plattvatten freestyle etc… så är det ett bra val. Switchblade är stabil, bra kvalité men tyvärr långsam. Sen upplever man säkert olika också, så testa många olika helt enkelt. LF envy är också fin, men alldeles för lågt bomtryck.

  • regfellow

    Medlem
    9 april, 2012 vid 11:37

    Du är nog ensam i världen att säga att north rebel inte passar i vågor

  • nolcap

    Medlem
    9 april, 2012 vid 14:29

    Jag har kört mycket vågor med Rebel 9’an och det funkar jättebra, men du måste hålla med om att det finns snabbare kites. Jag testade Bandit 5 på Kap Verde och allt flyter på så mycket bättre.

  • mokrypes

    Medlem
    21 augusti, 2012 vid 21:35
    Nolcap;685589 wrote:
    LF envy är också fin, men alldeles för lågt bomtryck.

    Nybörjarfråga: varför är lågt bomtryck dåligt?

  • skanepaul

    Medlem
    22 augusti, 2012 vid 06:21
    mokrypes;696094 wrote:
    Nybörjarfråga: varför är lågt bomtryck dåligt?

    Desto mindre bomtryck desto mindre känner du av kiten, jag gillar inte det.

    Sladdriga bommar känns inget bra! (fast man vänjer sig säkert lite :))

  • pierreb

    Medlem
    24 augusti, 2012 vid 05:47

    Har inget att säga om Wainman Boss då jag aldrig fått chansen att prova en. Cabrinha Switchblade är en gedigen kite som funkar till lite allt möjligt. Men som det var sagt innan, alla stora fabrikat på marknaden gör bra kites. Åker själv på RRD nu är är helnöjd. Sen tänkte jag bara dementera påståendet om att Naish skulle vara av sämre kvalité. Har haft 3st Naish kites och alla har funkat prima så i min värld är det bullshit utan dess like. Men go for the Cab annars, det är en stabil kite!

  • mokrypes

    Medlem
    24 augusti, 2012 vid 12:30

    Vilka RRD kites åker du? Tycker det är konstigt att RRD inte är mer populära. Vet att de säljer ganska bra i Tyskland. Känner lite folk som åker passion och obsession och de är mycket nöjda. Skön bom har de också.

  • pierreb

    Medlem
    24 augusti, 2012 vid 12:53

    Kör på Obsession 12m & 9m. Obsession är faktiskt en riktigt bra kite, aggresiv och väldigt livlig. 🙂 Men går i tankarna på att byta till någon mer renodlad c-kite. Hade jag haft en pengaträd hemma så hade det gjorts för länge sen!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Wainman Boss eller Cabrinha Switchblade?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.