Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Webbtjänst för kustväder – vad tycker ni?

  • Webbtjänst för kustväder – vad tycker ni?

    Publicerad av JennyF på 26 april, 2010 vid 08:39

    Jag är student vid Linköpings Universitet och även om mitt eget intresse för vindsurfing är måttligt så vet jag att ni som läser detta har ett desto större intresse. Därför behöver jag er hjälp i egenskap av experter.

    Jag är på sluttampen av min utbildning och gör just nu mitt examensarbete på uppdrag av SMHI. Det består av att vidareutveckla utformningen av deras webbtjänst Kustväder. Jag misstänker att vindsurfing är ganska beroende av väder och vind och därför behöver jag just era åsikter. Vad tycker ni som vindsurfar är viktigt att veta om vädret utmed kusten?

    Jag har konstruerat en enkät som ligger publicerad på SMHI:s hemsida http://www.smhi.se/vadret/hav-och-kust/kust som jag skulle uppskatta om så många som möjligt kan fylla i. Enkäten är första delen i mitt utvecklingsprojekt och för er som vill och har intresse finns det möjlighet att delta i fortsatta undersökningar. Det kryssar ni i sådant fall i på slutet av enkäten.

    Ni får självklart lämna åsikter om SMHI:s Kustväder-tjänst här i forumet, men ni påverkar bäst genom att skriva ner dem i enkäten också/istället.

    Tack på förhand!

    JennyF svarade 14 år sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • adde

    Medlem
    26 april, 2010 vid 13:35

    Ja, det är ju synd och skam att Sverige inte kan leverera den bästa information om det svenska vädret.

    Enkät ifylld!

  • svenne

    Medlem
    26 april, 2010 vid 15:41
    adde;608554 wrote:
    Ja, det är ju synd och skam att Sverige inte kan leverera den bästa information om det svenska vädret.

    Enkät ifylld!

    Jajamän, på båda två!

  • adde

    Medlem
    26 april, 2010 vid 18:09

    Varje gång SMHI kommer upp för diskussion så går jag in på sidan för att kolla om det blivit bättre. Det har det hittills aldrig.