Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport windsurfing vastra Australien i april!?

  • windsurfing vastra Australien i april!?

    Publicerad av danielt på 2 mars, 2006 vid 09:53

    Hej,

    Planerar att sticka till vastra Australien nagra veckor i april, men har hort att vindsasongen skall vara over da. Nagon som har erfarenhet av Lancelin, Geraldton etc under den perioden?

    Bor i sydostasien och tanker aka nagon annanstans om vinden inte verkar funka i Australien. Ar det nagon som nagra bra forslag?

    /Daniel

    surf_matz svarade 18 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • combat-4-2

    Medlem
    2 mars, 2006 vid 15:41

    Precis kommit hem från WA jan/feb, grymt vindsäkert denna vinter, men tunnt med swell norr om Perth. Har inte varit där på våren, men tror det är längre ner som gäller då. I Margret River + runtomkring var det sjukt bra vågor. Kolla in winsurfwa.org + seabreeze.com.au för stalltips från locals.

    Beroende på var i sydostasien du befinner dig så är ju Maui smaskens i april annars, mer vindsäkert än mars men något mindre swell.

  • surf_matz

    Medlem
    5 mars, 2006 vid 05:05

    Tjena,
    Skulle inte rekomendera att åka hit i April för att vindsurfa. Sjöbris-säsongen har mer eller mindre lagt av redan. Vågorna börjar så smått att byggas upp så här års, men April är en månad mer för surfing än för vindsurfing. Normalt så får man vindsurfa på lågtrycken som passerar under denna tiden på året, och det är inte så många lågtryck som passerar…

    Jag var här i Perth förra året (och är tillbaka nu igen) och jag fick inte segla speciellt mkt i April, då bodde jag i Perth och mina vindsurfarutflyckter sträckte sig ungefär 12 mil söder ut, alternativt till Lancelin (12 mil norr). Denna sträcka är i stort sätt vindlös under April. Jag har oxå hört att södra delen av WA skall kunna seglas sent på säsongen, men förra året var Marg. inte häller vindsäkert under hösten (i Aust.). Geraldton (45 mil norr om Perth) vet jag inte hur det är i April, men jag misstänker att du skulle kunna få 2-3 dagar i veckan kanske. Vet att folk åker upp till Gnaraloo under denna period för att få segla monster som rullar in, men de får inte segla mer än kanske 3 dagar i veckan där uppe. Har själv inte varit där ännu, men det låter som rena paradiset. När man inte vindsurfar så surfar man eller snorklar, båda dessa alternativen skall oxå vara i världsklass!

    Annars är den bästa tiden på året här nere från okt,nov-feb,mars: 5,5 m2 och neråt, fina våger och 25-35 grader sol. Svårt att få hemlängtan då.

    Hoppas du kommer i väg någonstans!
    /Mats

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport windsurfing vastra Australien i april!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.