Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Y revisited !

  • tropic

    Medlem
    23 november, 2009 vid 17:14

    Jag har mer eller mindre säsongat i Stavanger varje höst i 4 år nu. Lite fakta då.

    *Det brukar börja blåsa i oktober. Kitevindar med stor kite från kanske augusti. Varierar mycket.
    *Det brukar regna mycket.
    *Vattentemperaturen är helt ok december ut.
    *Lufttemperaturen varierar, men är oftast väldigt mycket högre än de flesta tror. Golfström och annat jag inte begriper mig på gör att det hittills i november har varit ca 9 grader i medel.
    *Kolla prognosen innan du åker hit. windguru.com (spot Sola) är pålitlig. Det händer att det är lugnt i en vecka även på hösten.
    *Var beredd på att det kan blåsa för mycket. Då rekommenderar jag att kolla på havet!
    *Riktningar som funkar längs jaeren är SO-N, helst något innanför de gränserna (på västsidan)
    *Det finns snällare spots om man känner för det. Då ska det helst blåsa SV-NNV.
    *Det går bilfärja direkt hit från Hirtshals i Danmark
    *Andra surfers som jag hängt med senaste 3 åren är bl.a. John (Lilljohn) Eriksson, Nicklas (Lillnicke) Stråhlen, Fredrik Backlund och Oskar Eriksson

    Frågor?
    Ring mig på +4794296865

    PS. I vinter blir det snowkite och puder 4 timmar österut härifrån. Röldal har 6-7 meter snö varje år

  • surfpunk

    Medlem
    23 november, 2009 vid 20:58

    Fick inte till en resa nu, får bli lite Sverige surf istället. Har varit i Stavanger för några år sedan och gillade det verkligen skarpt. Kanske man skulle fixa ett jobb inom oljeindustrin där!!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Y revisited !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.