Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ytterligare en bräda, vad välja

  • pure

    Medlem
    1 januari, 2008 vid 19:05

    @fredrik.ygge 434870 wrote:

    Du får gärna prova mina slalomprylar nästa gång vi ses i Fiskebäck. Jag lånade fullblod en gång för två år sedan och sedan var det kört ….

    schyst ja det kanske är det som krävs för att konvertera 🙂 …

    jag är inte helt främmande för slalom bräda med tanke på att jag bara åker fram o tebax ändå när jag e i fiskebäck.. har kollat lite på Fanatic Hawk 108l som skall vå något av en slalom/freestyle hybrid (superx) och den har ju fått bra betyg i windsurf (nått nr) och framförallt för bra gipp prestanda.. och gippa är ju något som jag verkligen skall lära mig 2008:a..

    Det viktigaste är ju iaf att bräda funkar klockrent med 5.3-6.5 och i choppigt fickebäcks vatten för det är ju så den kommer att användas…

  • jester

    Medlem
    1 januari, 2008 vid 22:16

    Tror du är rätt ute när du tänker på super-x bräda. Hade själv en sådan innan jag bestämde mig för att satsa på slalom/speed fullt ut. Tog ett litet tag innan jag slog dom PBn jag hade på den brädan. Fördelen är ju att du kan trimma upp eller ner brädan efter behag beroende på vilken typ av fena du sätter på.

  • Knatte

    Gäst
    2 januari, 2008 vid 08:45

    Är du inne på rätta vägen och tänker Super-X bräda framför segelsnurrande äggvispar. Så finns ju Starboard S-type som brukar få bra i testerna också.
    Men en Fanatic Hawk är säkert ett kanonköp:tongue:

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ytterligare en bräda, vad välja

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.