• Zanzibar?

    Publicerad av pierreb på 8 oktober, 2013 vid 14:11

    Tänkte dra en resa till Zanzibar i mitten på december till mitten på januari.

    Någon som varit där som kan lämna lite info om stället och om det är ett bra ställe att åka till så hade jag varit tacksam!

    /Pierre

    tommieh svarade 10 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • t_h_s

    Medlem
    8 oktober, 2013 vid 16:43

    Här står mkt på forumet. Bl a från mig. Jag var dock där för flera år sedan och vet att priserna gått upp sen dess. Jag kan dock upprepa att det statistiskt sett är mkt osäkert med vind innan jul och att det vissa år tagit ett tag till innan vinden kommit. Historiskt sett så brukar de rekommendera från jul och framåt.

  • patrikhalmstad

    Medlem
    8 oktober, 2013 vid 17:05

    Du ska inte hänga med till Union Island i stället? 🙂

  • sarara

    Medlem
    14 november, 2013 vid 11:36

    znz är fantastiskt! Vindsäsongen börjar då, så du bör få vind. Nungwi uppe i norr är fantastiskt och öde, kontakta KiteboardingZanzibar och Carina. Hotell Essque Zalu FANTASTISKT om du vill lyxa (men dyrt…). Paje i sydöst också riktigt bra, men ett gäng kiteskolor. Dock ändå gott om plats. Enjoy!

  • agozone

    Medlem
    17 november, 2013 vid 10:11

    Jag var på Zanzibar i början av januari i år och måste säga att Paje (sydöstra delen av ön) var fantastiskt
    fint. Löjligt varmt i vattnet (32C), gott om ytor trots några skolor där samt en del sköna ställen på att hänga på när man inte surfar. Tyvärr var det inte så vindsäkert som jag hade hoppats på och då ska januari ändå vara “rätt tid” att vara där. Vi var där i två veckor men hade nog bara vind 50-60% av tiden.

  • agozone

    Medlem
    17 november, 2013 vid 10:14

    Hur tar man sig enklast till Union Island?

    Såg nyss denna film och blev riktigt sugen

    http://www.kiteboard.com/travel-grenadines-caribbean-union-island-mayreau-tobago-cays/

  • patrikhalmstad

    Medlem
    20 november, 2013 vid 19:47

    Vi flyger från Köpenhamn till Barbados den 17:e jan. Sen vidare till Union Island där ifrån vidare med ett litet plan. Flyger hem igen den 7:e feb.

  • tommieh

    Medlem
    6 december, 2013 vid 23:02

    Tjäna!
    Vi, jag och tjejen, flyger mer 21/12 och har bokat 3 v på Ndame Beach lodge i Paje. Tar det som det kommer, det finns ju massa att göra när vinden sviker.
    Titta förbi om du åker ner Pierre!
    /Tommie

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.